tirsdag, september 04, 2012

Indre kamper..

 

En klok gammel Cherokee-indianer lærte sine barnebarn om livet.
Og han sa til dem: «Jeg har en stor kamp inni meg selv. Det er en kamp mellom to ulver.

Den ene ulven står for frykten, sinne, misunnelse, sjalusi, sorg, anger, grådighet, arroganse,
selvmedlidenhet, skyld, avsky, mindreverdighet, løgner, stolthet og overlegenhet.

Den andre ulven står for gleden, fred, kjærlighet, håp deling, godhet, ydmykhet, snillhet, vennskap,
empati, generøsitet, sannhet, medlidenhet og tro.

Den samme kampen som skjer inni meg, skjer også i deg, og i alle andre mennesker»

Barna tenkte over dette for en liten stund og spurte deretter sin bestefar:

«Hvilken ulv vil vinne?»

Den gamle kloke mannen svarte:

«Den som jeg mater»

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...