fredag, september 28, 2012

Mmmm…uffins…..

Jeg var innom en fin blogg forrige dagen, Mrs Hardy,
og hun hadde lagt ut en oppskrift på sjokolade- og banan mufiins. Jeg
har byttet ut hvetemel med glutenfitt mel.
Her er den opprinnelige oppskriften:

Ingredienser:
2 store egg
2 dl sukker
2 modne bananer
30 g smør
0,5 ts natron
1,5 ts bakepulver
200 g hvetemel
(jeg brukte samme mengde Semper mel)
2 ss kakaopulver
100 g kokesjokolade

 
Htc 2012
 
Pisk sammen egg og sukker til en deilig og luftig eggedosis
 
Htc 20121
 
Mose bananene med stavmikser
 
IMAG1050
 
Tilsett bakepulver, natron, glutenfritt og kakao
 
IMAG1055
 
Rør sammen til en glatt og fin røre og fordel oppi
muffinsformer med en isskje. Det blir finest muffins om du har
muffinsbakeform.
 
IMAG1059
 
Hakk opp kokesjokolade og dryss på muffinsene.
 
IMAG1060
 
Sett dem inn i ovene på varmluft (jeg bruker neste bare det) på ca 190 grader,
i omtrendt 20 min. Det tar litt lengre tid å steke når man har banan i røren.
 
IMAG1063
 
Voilà!!
Beautiful, saftige og lykkelige sjokolade- og bananmuffins.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...