torsdag, august 09, 2012

Ferie på hell....

 
Nå er det mindre en en uke til ferien min er over.
Vi har hatt en fantastisk ferie i år
med mange herlige hendelser.
1 ukes ferie med hele familien på Hellig Lykkes side
var helt vidunderlig…
 
DSC06515
 
Vi så foreksempel denne underlige salamanderen….
 
DSC06568
 
Og så fikk jeg og Hærføreren være sammen i Syden
med alle de 4 nydelige, vakre og kloke barna våre…..
 
DSC06794
 
Jeg og Lillegutt var i Badeland en dag sammen med
en liten gjeng av de andre vi ferierte sammen med
etter største delen av familien hadde reist hjem.
 
IMAG0793-001
 
Lillegutt og Hærføreren kom seg på sjøen på vannscooter
i Mamuthlar også, her sammen med våre næreste venner
den store O`Lederen og hans sønn; som Lillegutt
sier “brother from another mother”
(min bestevenninne sin sønn)
 
DSC06805
 
Og så jeg da… jeg var med jeg også….
Stort sett er det jeg som er bak kamera eller så
blir det teite selvpotretter som øverst her…
 
IMAG0779-001
 
Steinsamling og masse kjærlighet….
Og EFES…….
 
IMAG0800-001
 
Fineste Lillegutt med dråper i de lange øyenvippene sine….
Jeg er så stolt av deg!!
 
IMAG0843
 
Laaang tur ned Aurlandsdalen med fineste K…
 
image
 
Her er resultatet på 2 storetær!!!
(Jada!!! Det er ekkelt med tær, og det er spesielt ekkelt å vise blå tånegler på nett…
Men tenk for en smerte, for et helvete jeg har holdt ut i timene jeg gikk. Tenk også
derfor på for en smerteterskel…. for en styrke… for en stahet… og gjennomføringsvilje!!!!)
 
IMAG0869
 
Og her de søte, nusselige fjellørretene som Hærføreren, den store O`Lederen og
deres to fantastiske sønner har fanget på i garn og på oter….
Dette hadde vi i ildfast form, salt, pepper og creme frai^che på og med nypoteter….
HELT FANTASTISK!!
 
Derfor gleder vi oss til helgen.
For nå reiser vi på fjellet igjen og håper vi fanger minst like mye og like store
(eh… jadda.. ikke vi… men de flotte, fantastiske gutta!!) ørret igjen slik at jeg,
Hellig Lykke, som er en førsteklasses kokk, kan atter en gang lage god, nydelig
og fantastisk mat til oss alle…..
TJIIHII"!!!
 
 
427321_10152227201945413_89583158_n
 
Avslutter med dagens måltid:
Nykokt, nyfanget krabbe, reker og sjøkreps…
I dag har Hellig Lykke og Hærføreren delt broderlig på matlagingen…
Jeg har trukket sjøkrepsene i en stor wok med hakket hvitløk og rødløk
(helt feil for fargen ble skikkelig ufyselig) og chablis ( i mangel av vanlig vin)…
Og Hærføreren har orden på krabbene… her er han KONGE!!
Og et koselig, koselig besøk av papsen og hans nydelige samboer.
 
GOD HELG, FOLKENS!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...