torsdag, mai 17, 2012

Hurra for nasjonaldagen, 21 års dag og kreativitet til redesign!!

 

(Jeg syns jeg er finere med langt hår og er derfor igang med å spare
……. igjen….. )
 
Slik var min festdrakt som jeg har hatt i mange, mange år.
Fin, ja, men nå var jeg veldig, veldig lei.
 
21 år
Min nydelige datter er blitt 21 år.
Hun skal få et helt eget innlegg, men i dag er det:
HURRA FOR DEG MIN KJÆRE,
NYDELIGE ROSE!!
 
En dag så jeg på alle de gamle klærne jeg har lagret
i gjennomsiktige kasser fra Ikea. Klær jeg tenker jeg
skal kunne bruke til gjenbruk, redesign eller som
elementer i nye klær.
Der lå en gammel Sæterdalsgenser for Hulemannen,
en kjøpevariant som han har hatt i åresvis.
 
Sybilder
 
Jeg tok av de gamle pyntebåndene på genseren.
Jeg sprettet av vesten på drakten og brukte den som
mal for å klippe vest av genseren.
Jeg klippet også en tilsvarende del i et svart ullstoff jeg hadde
for å bruke det som fòr i vesten.
 
DSC06037
 
Så sydde jeg vesten på stakken igjen.
Mansjettene på genseren sydde jeg på nederst på skjorten,
og litt pynt øverst på kragen.
 
DSC06033
 
Øverst på forkle sydde jeg inn 3 rader av bånd som jeg
har handlet nytt på Husfliden. Det har jeg også brukt
rundt kanten på vesten, nederst på stakken og som
pynt på vesken.
Ja, alle skikkelige fantasibunader har jo en veske.
 
DSC06032
 
Jeg har alltid syns det var så fint med kvinner i
bunad og med bånd rundt hodet.
Når man lager fantasibunad så kan man
jo gjøre som man vil.
Og derfor laget jeg også et hodebånd.
 
DSC06038
 
Jeg vet ikke hva dere syns, men jeg syns selv
den er blitt veldig fin.
Jeg er stolt over å ha klart å sy denne og
jeg må si jeg følte meg kjempefin i dag.
 
Nasjonaldagen ble feiret som vi alltid gjør
med en liten tvist.
1. Frokost med Hellig Lykke-familien som vi pleier
(og bursdagssang for 21 åringen som kom sist, fordi
hun hadde feiret hele natten Forbauset smilefjes)
 
2. Se på buekorps og 17 mai tog
3. Koselig rømmegrøt og masse annet deilig hos min far.
4. Vårt årlige tivolibesøk.
Dagen avsluttes med Cava, Hansapils, reker,
kosebukse og sofa.
 
Hellig Lykke og Hulemannen håper dere alle har
hatt en nydelig 17 mai
 
arild og hege 17 mai

3 kommentarer:

  1. Skikkelig flott "fantasi-drakt" .. du er superflink jo .. :o)

    Ser ut som om dere hadde fullt program og at dagen var skikkelig fin. Håper helgen blir like bra.

    Klem!!

    SvarSlett
  2. kjempe fin - ja ikke bare det - drita kuul!!!

    SvarSlett
  3. Det var virkelig kreativt! Flott bunad.

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...