søndag, april 08, 2012

Våren i anmarsj og ting på plass.

 
Det ble by- og hjemmepåske på oss i år.
Jeg kan rett og slett ikke huske sist vi hadde det.
Kanskje det var det året Lillegutt ble født i 2000,
for jeg hadde termin akkurat i påsketider.
Før det kan jeg ikke huske sist.
 
IMAG0420
 
Denne påsken har vi heldigvis hatt for det meste
sol, blå himmel og vakkert, men veldig kaldt vær.
Hulemannen og Lillegutt har fått seg en båt og
det var det de ville bruke påsken på.
Helt greit for meg… Det er ingenting som gleder
meg så mye som når jeg ser de to styrer på med
ett eller annet sammen.
Jentene våre har også vært mye hjemme. Litt her
og der og så hjemme igjen, men mesteparten av
påsken har alle 3 jentene vært hos oss.
Det har vært deilig for jeg savner snuppa mi
veldig nå når hun bor hos faren sin.
 
IMAG0421 
I kveld reiser elevene mine hjem fra 3 ukers opphold i
Bordeaux, Frankrike. De har vært i yrkespraksis og fått
mye ny, nyttig og grundig erfaring fra skole i et annet land.
Bildet over er fra mitt siste måltid før jeg reiset hjem.
Husker ikke akkurat hva det het, men det var tapas tallerken
fra lokale råvarer basert på gås og and.
Den gule firkanten er fløtegratinerte poteter, den runde
søylen er “foie gras” – gåselever, som var kjempegodt.
Foran på tallerken er det stekt and, røkt gås og annet
godt. Bakerst til høyre er det ost og solbærmarmelade (tror jeg).
Alt var kjempegodt, men steken på midten var akkurat
litt for lite stekt etter min smak.
 
IMAG0422
 
Jeg reiste hjem med et fly som gikk 06.05
den morgenen vi hadde flyttet klokken frem, så det ble ikke mye søvn på meg.
MEN, se den nydelige soloppgangen på vei
fra Bordeaux til Amsterdam.
Sukk, det er ikke særlig å tenke på at det er ett helt år
til neste gang.
 IMAG0425
 
Det er litt vanskelig å se her på bildet, men
i fra flyet så så det ut som skyene bølget seg som vann.
De levde hele tiden og man fikk utrolig lyst å prøve
å gå på dem…. (ikke særlig lurt det da… )
 
Vi bruker de siste dagene på å nyte fri,
å henge opp litt ting på nakne vegger,
fått besøk av gode venner
og bare være sammen.
 

1 kommentar:

  1. Måtte le da jeg leste at du fikk lyst til å gå på skyene .. :o) Tanken har slått meg også - og tenk å få ligge i de herlige myke bomullsskyene :o) Men en liten dose fantasi og drømming er jo ikke å forakte :o)

    Ser ut som om du har hatt en fin tur til Bordeaux og at by-/hjemmepåsken var koselig.

    Ha ei fortsatt flott uke - klem!

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...