fredag, desember 30, 2011

Tanker om tiden..... igjen.... og igjen......


“And I wish I could know if this direction that I take, wont lead me
to a broken hearted road again.”
Året 2011 er straks ferdig og igjen tenker jeg på hvor urolig
fort denne tiden går.
På Facebook har det versert noen vers eller et “say”
som sier

"Alla dessa dagar som kom och gick
inte visste jag att de var livet.
"
Tatt fra samlingen "Den kapsejsade himlen" som kom i 1984

Livet vårt går i full fres fremover og før man vet ordet av det så har det gått ett år.
Ungene er blitt ett år eldre, litt mer selvstendig, litt mer utfordrende og
mye, mye mer kjærlig og elskelig.
Selv har man blitt ett år eldre, litt eldre utenpå men fremdeles like
ung inni, litt flere rynker og litt mer slit for å holde formen.
Samtidig har man hatt flere opplevelser, flere erfaringer som er
gode og trygge og gjør oss til den vi er. 


Jeg savner den 20-årige meg like mye og like ofte,
som jeg takker og bukker og setter pris på den 40 åringen jeg er.
Da jeg var 20-25 år var jeg selvstendig, sprø, frisinnet, impulsiv og alternativ.
Nå er jeg fremdeles dette (kanskje i mindre eller større grad), men jeg har
også masse erfaringer som gjør at jeg tenker oftere før jeg snakker, er tryggere på
meningene mine og avgjørelsene mine.
Jeg kan fremdeles være superduper barnslig og elsker fremdeles å
være sammen med venninnene mine når vi sladrer, kjefter, drikker og danser.
Jeg er fremdeles lidenskapelig sosial med de jeg virkelig kjenner og
ikke særlig interessert i de jeg ikke kjenner. (men liker å bli kjent med nye, asså)


Så hva skjer da i ens liv?
Jo, nemlig hverdagene.
Det er når man står opp om morgenen og sier god morgen til
de vidunderlige du elsker.
Det er når du reiser på jobben og utfører faget ditt på din aller beste måte.
Det er når familien møtes rundt middagsbordet og forteller om
deres opplevelser gjennom dagen.
Det er om ettermiddagene når øyelokkene holder på å falle igjen
og du må stille på trening eller kamp med en av dine små.
Det er om kveldene når du ligger i sengen med et av
dine barn og småhvisker om hva som har skjedd i løpet av dagen,
eller når du sitter i sofaen sammen med din livspartner og ser
verdens dårligste tv-program.
Utrolig mange ganger så tenker jeg at jeg har lyst
og bare MÅ komme meg vekk fra dette. Reise til et varmere land og jobbe
slik jeg planla den gangen for lenge siden.
Jeg MÅ se den verden jeg lever og er født inn i.
Ta tilbake kontrollen over
TIDEN min slik at jeg ikke føler meg tatt av en virvelvind.
Men så kommer jeg på bedre tanker:
Virvelvinden er livet mitt. Det er jo jeg som har bestemt hva som
skal være i den og hvor den skal gå…
Så da er jeg glad i den, alikevel.
Da må jeg også omfavne tiden, den som jeg aldri klarer helt å bli venner med.
Dermed også forandringene denne virvelvinden gjør med meg. 


Så HEI rynker som er kommet for å bli
HEI cellulitter og appelsinhud som jeg jobber med å få vekk
HEI fordommer, sjalusi og grenser som jeg gjør mitt beste for å forminske
HEI tanker, følelser og grublerier som alltid har vært en del av meg
og som alltid kommer å være der.
TAKK FOR DET GAMLE, TAKK FOR 2011
GODT NYTT ÅR,
ØNSKER DERE ALLE ET INNHOLDSRIK, TRYGT
KJÆRLIG 2012




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...