onsdag, november 16, 2011

Syykt lykkelig

 
VAR IKKE DENNE BARE HERLIG???
Kom over den på facebook siden min,
syns det bare var helt knall og sier masse
om livet og å leve sammen.
 
Det fikk meg også til å tenke på det jeg har
brukt som overskrift her i dag
“Sykt lykkelig”…
Elevene mine i fjor brukte hele tiden ordet “sykt”
på alt (som de aller fleste ungdommer gjør)….
og for å poengtere hvor merkelig det er å bruke ordet
så sa jeg alltid: og jeg er syyyykt lykkelig….
Har du sett filmen “Sykt lykkelig”?
Ok, så da vet du at det er ganske ironisk ment….
 
Noen ganger når jeg ikke er sååå fornøyd med
hverdagen min, ungene, jobben ,hulemannen
eller hva som helst, så syns jeg det virker litt
å bruke omvendt psykologi…
Jeg er syyykt lykkelig….
 
Akkurat i dag trenger jeg heldigvis ikke det.
Ironi eller omvendt psykologi om lykke…
Jeg har det helt fint jeg…
 
Kanskje jeg skulle brukt omvendt psykologi på
meeg selv mht hva som trenger å bli gjor disse kommende dagene for å bli klar
til visning på søndag:
det er IKKE mye å gjøre
dette har du helt OVERSIKT over
du har MASSE hjelp som kommer
 
…. bare så du vet det….
det hjalp ikke…
 

1 kommentar:

  1. JO, det var virkelig et helt herlig bilde!!:) Og du, beklager at jeg ikke har svart deg på kommentaren for lenge siden. Jeg rekker bare ikke alt om dagen, det er så mye som skjer! Men takk for kommentar. Det var den skjenken ja... Den kjøpte jeg på finn.no i sin orginale umalte prakt. Den er håndlaget i Bergen i 1937, så det er et skikkelig stykke møbelkunst synes jeg. Da er det gøy å ta vare på det og gjøre det up to date, sånn at det blir brukt! Holder med deg i å gjøre det samme med din!:) Jeg pusset lett over med sandpapir, så et lag med heftgrunn og to lag med tre-/panel maling. P.g.a. alle utskjæringene er det viktig å følge med at det ikke drypper, ellers er det ganske enkelt og greit. Lykke til - hvis du ikke har malt den allerede da! Og god helg, snart...:) - Heidi

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...