onsdag, august 03, 2011

Deilige fristelser

 
Jeg vet ikke hva det er med sommeren i år, men det er noe spesielt.
Kanskje det er fordi vi ikke har vært på ferie,
kanskje det er fordi Hulemannen har jobbet hele tiden.
Kanskje det er fordi været har vært helt ufyselig og uberegnelig
og med små glimt av sol men som ikke har lignet på en god og varig sommer.
Kanskje det er fordi alle barna våre har fylt huset med liv og røret igjen,
eller fordi jeg stort sett har stått med hodet i et malingsspann.
 
Det er definetivt noe med det som skjedde 22 juli.
 
I dag har jeg vært på kafè med gode venninner og arbeidskollegaer.
Vi har halvannen uke igjen på ferie og vi er både litt panisk fordi ferien snart er slutt (hvor ble tiden av liksom?) og litt glad og klar for å begynne på et nytt skoleår og den herlige hverdagen igjen.
 
I uken som kommer skal vi nok finne på noe herlig og kjekt.
Vi håper det blir varmt i været for det blir ihvertfall varmt både sosialt og kjærlig sett.
 
Jeg har vært så heldig å få hjelp med å linke bloggen
til Facebook av den herlige Jorid som har bloggen Noe på hjertet.
Jeg tenker og lurer på om jeg skal gi bloggen et ansiktsløft, mulig det blir litt etter litt.
 
Når det gjelder sangen "Til Ungdommen" av Nordal Grieg (som jeg skrev om i går) så er det en sang som ikke har vært kjent eller flittig brukt her i huset.
Men…. i dag da jeg skulle opp i 2 etasje for å gjøre meg klar for kafè besøk,
hørte jeg sangen trille fra den ene ungdommens pc.
Den betyr noe for alle nå, både unge og voksne.
Jeg spurte ungdommen om hun skulle delta i valget i år,
siden hun har fått valgkort i posten
(hun har hatt muligheten til å delta en gang før, på Stortingsvalg,
men syns ikke det var så viktig hverken å sette seg inn i
hvordan eller hva eller å bruke tiden på å gå i valglokalet og velge)
 
Hun svarte, “jo klart jeg skal det”.
 
Jeg spurte ikke hva, hvorfor eller hvordan,
men gledet meg over svaret og over at noe har skjedd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...