onsdag, juni 01, 2011

Florlett sommerkjole fra "Made by me" ( men jeg tror den må være til innebruk ut fra været nå)

(Fotomodellen er dessverre ekstremt lite
fotogen)
 
Jeg kjøpte syblogg boken “Made by me” for en stund siden.
Den er fin, men jeg ble littegranne skuffet. Det var alt for
lite klær etter min smak.
 
Men noe var det, og denne kjolen var en av de
flotte klærne som var med i boken.
Det er en lett sommerkjole, og kjolen er opprinnelig sydd i
helt lett bomullstoff.
 
DSC03611
 
Jeg har sydd den i babycord (tror det er
det dette stoffet heter).
 
Sybilder6
 
Jeg har sydd vaffelsøm på overdelen. Det vil
si at jeg bruker elastisk undertråd og syr rader med
ca 1 cm mellom rom.
Det artige her er at jeg måtte sy med den gamle
Yamata symaskinen min.
Jeg fikk ikke til å bruke den elastiske undertråden på
den nye symaskinen (Brother N50).
Jeg har også kjøpt med en broderingsfot for en stund siden.
Den brukte jeg til å sy blomsten med.
Jeg brukte to ulike farger,
en lys slags hudfarge og en rosa farge.
Tanken bak den ligger i en
blomst som jeg pleier å feste i håret
når jeg skal på dill.
Jeg ser at den kunne vært større og kraftigere,
men pytt-pytt…
 
Hva syns du?

2 kommentarer:

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...