søndag, mai 01, 2011

Hellig Lykkes brudekjole

 
Våren er tid for bryllup.
I tillegg til det engelske kongehus sitt bryllup så
var jeg i utdrikkningslag for en barndomsvenninne i går.
Det var utrolig kjekt og koselig
og jeg er så glad på brudens vegne at hun
har en forlover og to søstre som hadde planlagt dagen ut fra at
bruden skulle kose seg med opplevelser og samvær med venninner.
“Utdriting”med tullete klær og idiotiske påfunn som brudene
må gjennomføre for at andre kan le seg i ihjel på hennes bekostning
er heldigvis tilsynelatende ganske bortevekk.
 
I tillegg skal en av mine beste og godeste venninner endelig
gifte seg med bonden sin i løpet av sommeren.
DET VAR PÅ TIDE, BONDEN!!
Og så er det også en flink og god arbeidskollega som
gifter seg tidlig på høsten….
 
Lykke til alle sammen.
 
Inspirert av linken hos Minimum Josefin til den søte bloggen
Prydelig, har jeg også kastet meg på utfordringen som de har:
 
Her er min brudekjole.
Kjempe enkel med bånd rett under brystet og
ned i A-form.
Jeg er ikke så høy så det var viktig å finne
en kjole som heller forlenget meg enn en prinsessekjole
som gjorde meg til en liten tønne.
Høydeforholdet mellom meg og Hulemannen
er ca 25 cm, og siden jeg IKKE kan gå på hæler
høyrere enn ca 5 cm og det ville sett dumt ut
dersom jeg hadde gått på stylter, måtte jeg
tenke litt på hvordan kjolen kunne
“dra” meg litt opp i hans høyder….
 
Vi giftet oss for snart 12 år siden,
31.07.99 og på den tiden var det mest
vanlig å leie kjole. Vi fikk muligheten til å
leie en pakkeløsning med kjole til meg
og fullt utstyr til brudgommen.
Han ser så flott og staselig ut i
pigvinuniformen sin.
Da vi skulle øve oss litt til brudevalsen
(som vi gjorde ca 5 min før, rett utenfor lokalene)
sprakk den ene skoen hans langs hele innsiden.
Dermed gjennomførte han brudevalsen
i sandaler …….
 
CCF20112008_00038
 
Dagen vår var helt fantastisk og alt klaffet slik vi ville den skulle.
Om jeg var forelska i Hulemannen den dagen, 
så er jeg det, bare mer og mer,
i den sprø, gale, snille, hjelpsomme, omgjengelige,
kjærlige mannen….
(gir deg ikke mer for da blir du så høy på deg selv)
 
Dersom jeg skulle giftet meg i dag,
ville ganske sikkert valgt en litt annen kjole.
Moten forandrer seg med brudekjoler også
og nå ville jeg valgt en som kanskje var
litt mer brudepynt på og kanskje et annet snitt
på overdelen.
Jeg syns at den engelske prinsesse-bruden sin
kjole var helt nydelig.
 
Hvordan var din brudekjole?
Selv om du ikke har blogg kan du gjerne
legge igjen en kommentar der du
forklarer hvordan den så ut.
Kanskje du ikke har giftet deg ennå,
skriv hvordan kjolen du drømmer om,
ser ut.
 
Ha en ellers så god uke.

1 kommentar:

  1. Hehehe, morsomt med skoen som sprakk... :) men dere ble i alle fall godt gift, og det er jo det viktigste! Takk for titten!

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...