lørdag, mars 12, 2011

En liten osteanbefaling

 
DSC02818
 
Tja, tja….
Dette er egentlig ikke en osteanbefaling, men heller en
pakkeanbefaling.
Pakke som i flere ting sammen som passer veldig godt.
 
Anyways…
Jeg har blåmuggost, nærmere bestemt Blue Castello
(altså ganske enkelt og greit)
og en billig og god hverdags brie;
Brie Kernoelle.
Ved siden av har jeg to små glass med marmelade
(er det ikke det syltetøy heter når det ikke
er bær i og når det ikke er gele?)
Denne marmeladen skal strykes oppå
osten ………
Mmmmmmmmmmm
Det ene glasset inneholder
kirsebær, sukker, eplepektin, lakris,
sitronjuice og krydder.
Denne ble jeg anbefalt å bruke til
blåmuggost. Det står på at den kan brukes til Chevre
(som jeg tror jeg geitost på spansk, men jeg kjenner ikke osten så godt)
FANTASTISK GOD SAMMENSETNING!!
 
Det andre glasset inneholder fiken, sukker, rosiner, laubærblad, eplepektin og sitronjuice.
Denne ble jeg anbefalt til brie. Det står at den kan brukes til Manchego (en ost som jeg heller ikke er så godt kjent med).
OGSÅ DENNE HELT EKSEPSJONELL SMAK!!!
 
Og du har rett:
I bakgrunnen ser du et godt og fuktig
glass med en god rødvin.
 
Prøv det du også

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...