onsdag, desember 22, 2010

O herlige juleferie!!

 
NÅ er juleferien min begynt.
Syvsover som jeg er, burde jeg da fremdeles
lagt å sovet, men siden Lillegutt
har denne dagen igjen på skolen,
har jeg altså kommet meg opp av sengen
på samme tid som om jeg skulle i arbeid.
 
Nå sitter jeg i stuen og koser meg med
peis i kosen,

(mamsen har ringt!! Hun har aldri hørt om peis i kosen,
noen kan tro at jeg ikke har peiling på norsk rettskriving….
Mamsen er opptatt av at ingen skal tru at datteren hennes er dum, altså….
Så, for ordens skyld; jeg vet det heter kos i peisen,
men for å ha det litt morro,  så sier jeg:
PEIS I KOSEN… ! HIHI
du vet, som i “ åå jeg gres”, eller “ åå, jeg knøs et glass”
eller “ææ, den sprøt” eller “ jeg strakk noen votter” 
og så videre så langt fantasien retter :-P)
 
 DSC01120
 
fine, tente julelys
 
DSC01121
 
og julestemning på God morgen Norge.
 
DSC01117 
 
Julestemning i stuen
 
   
 DSC01123
 
Og julestemning ute….
Til og med hundene syns det er
fint med snø til jul
 
DSC01122
 
Det første bilde her er av
julepynt som Hulemannen har kjøpt på Ikea.
Det skulle være en stygg juleting
som han var sikker på at jeg ville hate
og bare kaste ut.
Fint? Nei kanskje ikke,
og det tror jeg ikke mange andre syns heller
for den var til utrolig sterkt redusert pris.
Nesten litt sånn
“hvis du nå ikke kjøper den for en så
billig penge, så kaster vi den etter deg!!!”
 
Men jeg syns ikke den var så stygg-stygg, jeg…
 
I dag er dagen for å rydde og vaske.
Gavene er omtrendt ferdig,
kun fra barna til barna igjen.
 
Dagens liste ser slik ut:

rydde
vaske
pynte
merke og sortere gaver
koke grisehode og lage hodesylte
lage middag til svigers (vil dereogså komme, mamsen??)

Innimellom der skal jeg hente Lillegutt på skolen,
gå i butikken for å handle og
så hjem for å lage lunsj og drikke kakao…

Hvordan ser din juleliste ut??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...