lørdag, november 20, 2010

Om å lese bøker....

 
Denne boken er jeg nettopp begynt på.
Lillegutt hadde med seg bestevenninnen sin på badeland i dag.
Jeg fant meg en kafè på et kjøpesenter hvor jeg
drakk en stor og deilig caffe mocca
og tok frem boken og begynte på den.
 
Jeg er helt hekta på forfatteren MO HAYDER.
denne nettsiden kan dere lese mer om henne.
Hun har skrevet flere bøker men denne boken er
den 4 boken jeg leser.
 
Den første boken jeg leste
 
Tokyo_medium%20jpg
Den var så spennende og grufull at
nervene var i helspenn.
Boken veksler mellom hendelser i
Japan under 2 verdenskrig og
dagens Tokyo.
Til slutt spinnes det hele sammen.
Dette er en bok, liksom!!
Jeg tror ikke jeg kan huske jeg har vært
så skjelven og i spenn mens jeg har
sett en film en gang.
 
Den andre boken jeg leste var
 
Fuglemannen_medium%20jpg
 
Å fysj og æsj!!!
Kanskje ikke den beste måten å
anbefale en bok, men jeg var helt lammet
både mens jeg leste boken og etterpå.
Men likevel var den helt fantastisk og jeg
klarte ikke å legge den fra meg.
Den har ingredienser som mord (selvfølgelig),
fugleliv og nekrofili…..
 
Den tredje boken jeg leste var
 
Kuren_medium%20jpg
 
Da jeg leste boken kjente jeg
virkelig på følelsene som kommer
når en tenker på at noe forferdelig skal
skje med et av barna dine.
Det aller, aller verste må være
dersom noen andre mennesker
skal være ond mot de små, gode
skapningene som du elsker
over alt på jord.
 
Boken handler om akkurat dette.
Dersom du trykker på
boktittelen så kommer du til
omtalen av boken.
 
MO HAYDER må ha en fantasi
og en tankeverden som ikke jeg
helt fatter.
Hvordan kan et menneske skrive slike bøker?
Hvor kommer historiene fra?
Er de hentet fra virkeligheten?
Er hun litt “gal” når hun kan
skrive slik skjønnlitteratur som hun gjør?
 
Man skal ikke sett ut rykter eller
begynne å danne seg bilder og meninger
om mennesker man ikke kjenner.
Jeg blir bare fasinert og imponert over
hvordan et menneske kan klare å
produsere og skrive slike historier.
 
Løp og kjøp
eller lån bøkene på
biblioteket.

2 kommentarer:

  1. Har lest/hørt en del bøker men aldri av henne. Høres ut som jeg må prøve :0)

    SvarSlett
  2. Anbefales på det sterkeste!!
    Men jeg tror hun er litt sånn at man enten liker veldig eller ikke liker i det hele tatt .... :-)

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...