søndag, september 26, 2010

Råd til husbygging??

 
Vårt store, flotte nydelige hus, med denne utrolige, spesielle og unike utsikten
skal legges ut for salg om en stund.
 
Vi har bestemt oss for å bygge hus.
Heldigvis er vi enige om stilen, nemlig funkishus.
Det blir spennende å finne ut av hvor mye annet vi blir enige om.
 
Vi har aldri bygget eget hus før.
Jeg har fulgt med på flere ulike blogger rundt om som
har bygget hus og jeg er helt vanvittig imponert.
 
Hva er de (ca) 100 viktigste tingene å huske på?
Hva må vi tenke på i forhold til energi?
 
Hvis det er noen av dere der ute i bloggverden eller den
virkelige verden som leser bloggen min, og som mener
de har noen gode råd om bygging,
vær så snill å kom med dem!!!
 
Vi ønsker og trenger RÅD

1 kommentar:

  1. vær tålmodig og bruk lang tid til å finne den beste løsningen på hvordan deres hus bør være - finn matrialer som dere kommer til være fornøyde med i minst 10 år - om det så er litt mere "kjedelig" og litt mindre cool
    Vi har feks valgt nøytrale fliser på gulvet i hovedetasjen og samme flisene på vegger på alle badene - forde at de aldri kommer til å være UMODERNE - siden de aldri har vært rå moderne heller...
    Det er ting jeg kan irritere meg over med vårt hus, men samtidig er jo grunnene til at jeg gjorde som jeg gjorde - gode grunner ennå!!
    Uttrolig gøy - håper dere er helgidere med byggherre enn oss - og at dere ikke dør i forsøket;-)
    Uttrolig mange og mye kuult når det gjelder funkishus - jeg er stort fan av Arne Kormo - funkisens far i Norge, Sverre Fehn har jeg honorert med en vegg - ala hva han lager - ja, det er mange mange arkitekter av denne årgangen som er verdt å titte på - spesielt planløsningene deres, de blir jo også "umoderne" på mange måter
    ååå - jeg hadde nok likt å bygd meg et nytt hus ja - selv om vi ikke ennå har kommet helt "opp" igjen etter vår dårlige erfaring med byggmester..
    LYKKE TIL - gleder meg til å høre mere om denne saken!!!

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...