lørdag, juli 17, 2010

Lørdagskos...

 
DSC00876
 
Noen ganger er faktisk det enkle det beste.
 
Ovnstekte kyllinglår på en seng av nypoteter, gulrøtter og sjalottlauk med soppstuing.
 
Nammenammenam!!
 
Oppskrift:
Nypoteter – vasket og kuttet i ca 3 mm tykke skiver
Gulrøtter – skrelt og kuttet på skrå
Sjalottlauk – skrellet og grovt kuttet.
Mengde: så mye familien spiser :-)
Dette legges på bunnen i en form eller langpanne.
Sprinkle over med olivenolje
Krydre med salt, pepper, grillkrydder og timian
ca 2 dl med buljongvann
 
11 rå kyllinglår legges på toppen
Krydre disse med ønsket krydder
Jeg brukte 2 typer grillkrydder
Fordel en del klumper med smør på lårene
 
Inn, midt i ovnene, på 200 grader (varmluft) i 40 minutter
(snu lårene når det er 15 min igjen)
 
Kutt en del sopp i store skiver
smelt 1 ss smør i en panne/kjele
fres soppen lett
tilsett krydder (salt, pepper, hvitløk, grillkrydder)
Hell på matfløte – så mye som du vil ha saus
Jeg brukte vel 2 dl.
(Dersom jeg vil ha brun soppstuing, tilsetter jeg sukkerkulør-Negro)
 
Bon apetit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...