lørdag, juli 03, 2010

Girls just want to have fun…

 
Jeg har hatt en utrolig koselig kveld.
Jeg har vært på byen med våre 2 store 19-åringer og den enes storesøster.
Altså, ikke på byen, som i nattklubb, for det kunne jeg bare ikke gjøre.
Men vi har vært på Sumo og der har jeg og min datter spist deilig SUSHI mens de to andre spiste sataykylling og biff thaibasilikum.
 
Etterpå gikk vi på kino og så den nye Twilight-filmen eclipse.
Det er en typisk ungdoms-jente film, fylt med lidenskapelig og umulig og “sterkere enn døden”-kjærlighet.
Bella og Edward er fremdeles et par, men Jacob som er en venn av Bella er også forelska i henne og er helt overbevist om at hun også har følelser for han.
I tillegg så finnes det noen andre vampyrer som er på jakt etter Bella. Og Edward.
Og Jacob er også en ulv – hamskifter. Og indianer og hele klanen hans er ulver.
Edward har gule øyne. Og så… i en ny scene er de vanlige, mørke brune.
Det, blir jeg fortalt, er fordi at når de er mørke trenger de å jakte på et bytte, altså spise (drikke blod).
Når de er gule, så har de akkurat jaktet (altså drukket blod. Og slik jeg har forstått det så drikker Edward og hans familie blod fra dyr de jakter på)
De andre vampyrene, som jakter på Bella, har røde øyne.
Det er fordi de jakter, drikker av og dreper mennesker.
 
Min datter er BLODFAN.
Derfor må jeg være forsiktig, veldig forsiktig i noe kritisk jeg i det hele tatt kunne tenke meg å skrive.
Men vil jeg selvfølgelig ikke…. neeei….
Disse detaljene over har jeg fått vite av min datter,
som også har skrevet særemnet i norsken om denne serien. 
Og som åpent inrømmer at hun er dødelig forelska i Edward Cullen (køllen…. fniiis)
Og som ble døpt i russedåpen som “Mrs Cullen” (<køllen> som jeg sier og som hun blir litt gal av)
 
Men jeg liker på en eller annen måte filmene likevel. Jeg savner det morsomme og lystige som kjennetegner ungdom på den alderen, men så skal det vel ikke være særlig lystig. Og så må jeg jo innrømme at jeg ser hva det er som er så facinerende ved både “Edward Cullen” og noen av de andre “kroppene”…
 
Her er en liten smakebit for dere som liker dette eller bare er nysgjerrige.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...