lørdag, juni 12, 2010

Helgeaktivtet

 
Det ser ut som om bloggingen er blitt en helgeaktivitet for tiden.
Som lærer så er stress- og aktivitetsnivået ganske så høyt rett før sommeren (og nei, vi har ikke streiket)
Standpunktkarakterer skal settes og eksamener som blir avviklet.
Kompetansemål skal skrives og føres uendelig mange steder,
føler meg til tider som en kontormedarbeider som sitter og puncher på maskinen hele dagen.
 
Ukene fyker avgårdet og jeg griper meg selv ofte å tenke på at det er nå livet er. Ikke før og ikke seinere.
Neste helg blir så travel at det sikkert blir vanskelig å trekke pusten innimellom slagene.
Derfor har jeg i dag sørget for å drive med aktiviteter som jeg liker veldig godt, og som dere kan se på bildene.:
Blogge
Drikke kaffe
Lese i kokebøker
 
 IMG_6042
 
God morgen, MAMMA <3
Ny laget kafi =)
--> står det på den grønne lappen på kaffekannen.
En god og varm morgenhilsen til mamma fra Lillegutt.
 
IMG_6043
 
Den blå boken, “Mesterkokkens internasjonale kokebok”, brukte jeg på min praktiske eksamen på lærerskolen da jeg hadde avsluttende i –98
Fremdeles en god og inspirerende bok.
 
“Lyst på livet” av Gøril Wiker er en fin bok som er lagt opp etter årstider og merkedager i året.
“Stiansen til hverdags” har jeg ikke brukt så mye ennå, men det er veldig bra skrevet nettopp rettet mot hverdagsmat og ikke profesjonelle kokker.
“Bagateller for livsnytere” fikk jeg av mamsen min til en bursdag fordi hun vet jeg er fasinert av Eyvind Hellstrøm. En dyktig, profesjonell og litt utenfor hverdagslivet-kokk. En fin type (og bok).
Den siste fikk vi til jul av et av “bonus-barna” våre, Sandra
(en moderne familie har mange ulike typer barn).
“Festmat” som jeg heller ikke har brukt noe særlig,
men her fins det masse spennende småretter og japanse retter
som man kan servere når man her en liten gruppe gjester.
 
I kveld skal vi ikke ha gjester, men jeg lurer på om jeg skal prøve meg på en
Biff Wellington til Hulemannens glede. Men hva med tilbehør??
 
God helg alle sammen…………….

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...