lørdag, juni 26, 2010

Cornelia sjømatrestaurant

 
I går kveld fikk Hulemannen og jeg uventet barnefri og da bestemte vi oss for å reise til byen og prøve en av byens beste restauranter.
Cornelia sjømatrestaurant er en “avdeling” av
Cornelius på Holmen som jeg har skrevet om her.
Restauranten ligger i første etasje på Kjøttbasaren som ligger helt i begynnelsen av Bryggen i Bergen.
En nydelig restaurant i den flotte gamle murbygningen i Bergen.
 
Hulemannen og jeg valgte en 5 retters meny som ble presentert av en usedvanlig hyggelig og søt servitør (eller servitrise som det het før i tiden)
 
Råmarinert laks m/urtesalat
DSC00769
 
Dampet blåskjell m/fløte og bacon
DSC00773
 
Smørstekt steinbit på trøffelpotetpurre, nykål og asparges
DSC00775
 
Lettgrillet hvalkjøtt på østersopp, løk, potet og rødvinssaus
DSC00776
 
Til dessert og som 5 rett:
Plommekompott – Ananasravioli m/ vaniljekrem inni, sjokoladekake med kokoskrem
(sjokoladen er laget av en fransk konditor fra Banco Rotto)
DSC00777  
 
Som drikke valge jeg en deilig Chablis; William Fevre
DSC00771
 
Mens mannen koste seg med pils (Hansa selvfølgelig) og en Braastad XO cognac til desserten DSC00772    
 
Dette måltidet var det beste vi har nytt på lenge, kanskje noen gang.
Vi ønsker å anbefale alle å gå til Kjøttbasaren og prøve denne restauranten, eller ta båten fra bryggen ut til Cornelius på Holmen og prøve den.
Menyen består av ulike fiskeretter som frister ganen.
 
BON APETIT…….

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...