søndag, mai 23, 2010

Gode minner…

 
I dag har jeg vært i mine besteforeldre sitt hus og hentet noe av det som er min arv fra dem. Morfar døde i 2004, mens mormor er flyttet til et eldrehjem som passer på henne og gir henne den pleien hun trenger nå. Hun kan ikke bo hjemme alene hjemme og jeg kunne virkelig ønsket at hun hadde villet gjøre dette før. Da hadde hun fått en del gode år med sosialt samvær med andre eldre mennesker på hennes alder, i stedet for årene hun bodde alene. Nå forsvinner hun dessverre mer og mer.
 
Bilde ovenfor er av dåpskjolen som ble sydd av mormor (eller var det deg, mamma?) da jeg skulle døpes. Den er sydd av mamma sitt brudekjoleslør til det eldste barnebarnet i vår familie, alstå meg.
 
mormor 
 
Det er putevar og dåplue med også.
Så fin og nydelig, jeg ble helt rørt da jeg fant den og mamma sa den var til meg.
Inni foret er det brodert inn navnet mitt
(ganske stygt brodert egentlig, så det må vi nok ordne på etterhvert).
Kanskje mine barn vil bruke den til sine barn en gang i fremtiden, dersom de velger å døpe sine barn?
Jeg har valgt å ikke døpe dem, så det kan jo være de følger mine valg…. eller ikke.
 
Jeg har alltid vært glad i gamle klær og vesker. Nå fant jeg fine konvoluttvesker og nydelige hansker.
 
mormor1
 
Vi giftet oss for snart 11 år siden, noe jeg skrev om bryllupsdagen vår her. Vi gjorde et dumt valg da vi skrev ønskeliste og det var at i forhold til servise og bestikk og slikt så valgte vi sorteper. Noen dager etter bryllupet da vi skulle supplere med det vi manglet, ble vi fortalt at serien var gått ut av produksjon. Dette burde vi jo blitt fortalt på forhånd, men det er slikt som skjer.
 
Nå har vi fått fullt servise som vi har arvet etter mine besteforeldre. Det er så fint og det består i både middagsservise, kaffeservise og serveringsfat og –skåler.  JIPPI!!!
 
mormor2

Er det ikke nydelig???
 
Nå må jeg lade opp til 65 km på sykkelsete i morgen
(hemmelig: og her sitter jeg med en deilig og kald cider i hånden… fniiis)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...