mandag, mai 17, 2010

God 17 mai feiring!!

 
Jeg har hatt litt problemer med å få den gode 17 mai-følelsen i år.
Kanskje det har med at vi hadde konfirmasjon i går og har allerede hatt finstasen på?
Eller bare at jeg er litt ekstra svimetet for tiden?
 
Nå er klokken litt mye over midnatt og jeg har sydd i en hempe på capen min, strøket 2 bunadsskjorter og satt opp litt flagg. En skjorte henger til tørk (ungdom som ikke vasker før de er pokka nødt), og Lillegutt sin som er i vaskemaskinen nå fordi jeg trodde den var ren. Men da jeg skulle stryke den så jeg at den ikke var det. Så derfor blir det stryking i morgen tidlig også.
 
IMG_5943
 
Og tidlig blir det. Vi står opp mellom 06 og 06.30 for å gjøre oss klar. Vi skal være på et av byens hoteller for å spise frokost med mamsen og resten av gjengen. Så skal vi se på byens fantastiske buekorps. Det er lyden av buekorps som gjør denne dagen så spesiell.
 
I år er hovedprossesjonen viktig å se fordi jenta vår som har bursdag på denne dagen er russ i år. Hun skal være med i toget og da må vi se på henne og ta bilder.
 
Resten av dagen avhenger av været. Regner det blir det tidlig hjem eller på besøk til venner.
Er det opplett og kanskje sol blir dagen i byen lenger og vi går på restaurant og kafe. Kanskje til og med tivoli.
 
God 17 mai til alle dere som er innom her og leser bloggen min.
Så fint om dere legger inn en kommentar også, da blir jeg glad
 

2 kommentarer:

  1. riktig finfin dag til deg også;)

    SvarSlett
  2. gratulerer med dagen:))) her koser vi oss inne!!!
    klem...

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...