lørdag, mai 29, 2010

Enda en helg

 
Jeg syns tiden går så fort for tiden. Det kan ha med at vi har hatt mye fridager slik at helgene har blitt så lange. Ikke misforstå meg, jeg LIKER helger, men jeg syns tiden går så fort.
Og hva kan vi gjøre med det?
Nei, akkurat, ikke mye.
 
Tiden og dens ukontrollerbare side er jeg ikke venn med. Sikkert fordi jeg er litt av en kontrollfrik selv.
Men snart er jeg 40 år.
Jeg syns det er rart at vi legger oss til tankerekket om at det er fælere å leve de 20 årene mellom 40 og 60 år, enn 10 til 30.
Vi opplever vel mer utviklingsmessig i de yngste årene, men jeg tror at årene mellom 40 og 60 år er mer harmonisk, bedre fordi vi liker oss selv bedre.
 
Mine barn er store. Storejentene er 19 år, flytter snart hjemmefra og har blitt mobile. Lykken er å ha barn som kan kjøre bil, dere. For to dager siden leverte jeg laaaang handlelapp og da fikk jeg poser med matvarer hjem og til og med ryddet på plass….. LYKKE….
Og betaler jeg litt bensin så kjører de lillebror både her og der.
 
Lillegutt er blitt 10 år. Han snakker så mye om jenter for tiden. Han har stor selvtillit rundt seg selv og begynner å få veldig bevissthet rundt det å være gutt, om han blir lagt merke til av jenter på en positiv måte og også hvordan han selv skal få de til å legge merke til seg.
Forrige dagen da klassen var i byen og Festspillene begynte hadde han blinket til en korpsjente som han syns var veldig pen. Hun hadde smilt og fnist til han og så hadde de begynt å snakke.
Ikke tapt bak en låvedør den gutten og allerede nå vet han hvordan han skal få det han vil ha :-)
 
Mormor har fått diagnose dement. Det er både trist og bra, føler jeg. Trist fordi jeg har mistet min mormor som jeg har hatt så god kjemi med, masse god humor og et tonn med gode minner.
Bra fordi hun har vært så trist, lei og ensom i de siste årene fordi morfar døde, hun var alene.
Hun har selvfølgelig ikke vært alene, mamsen min og tantene mine har vært flinke
å besøke henne flere ganger i uken.
Hun kommer ikke hjem igjen og derfor er det ikke mulig for min mams og tantene mine å holde huset. Dessverre er det ingen som vil overta huset så derfor blir det solgt.
Hus og naust med en koselig strand i nærheten.
Hadde jeg ikke hatt mitt egen hus så ville jeg så veldig gjerne bodd i huset til mormor og morfar.
 
Og nå er det enda en ny helg. Og snart bare 4 uker til sommerferie.
I morgen er det fotballkamp for Lillegutt og på søndag skal vi ut på et spennende eventyr.
 
Vi skal gå 4 fjellsturen.
I Bergen er det en gang i året siden 1948 arrangert tur over alle de 7 fjells som omgir byen vår,
7 Fjells-turen. Det er en tøff tur og det kreves både styrke, mot og utholdenhet for å gjennomføre.
For oss andre, som ikke er så bevandret, holder 4 fjells turen.
Jeg og Lillegutt skal gå sammen med venner med sine barn.
Vi skal gå opp Ulriken og ned igjen, så opp til Fløyen, over til Rundemannen og så Sandviksfjellet og ned.
 
Vi gleder oss.
 
DSC00631 
 
PS: Vi satser på fint vær, ihvertfall opphold.
Jeg har lovet Lillegutt at dersom det regner blir vi hjemme…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...