tirsdag, mai 18, 2010

17 mai i bilder fra en nydelig by

 
Bursdagsbarnet i midten, oppe til høyre. 19 år på den store dagen.
Hurra for deg som fyller ditt år, ja deg vil vi gratulerer.
GRATULERER MED DAGEN, SNUPPE-JENTA VÅR!!!
 
Skansen bataljon har 150 års jubileum i år og i den forbindelse fikk gamlekarene gå med buekorpset og i hovedprosesjonen.
Min mor sin mann, SA, går her med sitt gamle buekorps.
En 17 mai uten slagere og buekorpstog er ikke en skikkelig 17 mai.
 
 IMG_5960  
 
IMG_5961
 
En gammel bauekorpsgutt har alltid diskusjoner rundt om hvilket korps som har de beste slagerne. Pinglete slagere er det verste Hulemannen vet, han er også en gammel buekorpsgutt.
“eg blir så jævlig FORBANNA, rett og slett, når eg ser puslete og pinglete slagere!!!!
RETT OG SLETT FORBANNA!!!!”
Sitat fra kafèbordet midt dagen i går.
Disse guttene var hverken puslete eller pinglete!
De var rett og slett kraftige og tøffe!!
 
IMG_5962 

Lykken er å marsjere med gamlekarene på 17 mai
 
IMG_5967
 
Unge buekorpsgutter gjør honnør til gamlekarer som marsjerer forbi.
 
IMG_5968
 
Wesselengens buekorps som Hulemannen, hans brødre og min bror har gått i.
 
IMG_5972
 
 
IMG_5973
 
Byens russ 2010
Og midt inni her var bursdagsbarnet som også var russ i år.
 
IMG_5981
 
IMG_5982
 
Lillegutt sin ultimate 17 mai aktivitet, tivoli.
 
IMG_5984

IMG_5990

1 kommentar:

  1. Bergen er nydelig! hadde noen fine dager der tidlig i mai, deilig vær og god mat :) koste meg masse i byen din!

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...