lørdag, april 24, 2010

Ny kjole

Jeg har sydd meg en ny kjole.
Denne gangen ble det også fullstendig gjenbruk.
Den er laget av chenille stoff og strikk.
Det blå og hvite er tatt fra to like treningsjakker/kosejakker.
Halsen og ermene er tatt fra en strikkejakke til datteren min, som hun puttet i tørketrommelen og den krympet ;-)
 
Hjertene er sydd på og her hadde jeg mørkeblå ulltråd som jeg fingerheklet slik at det ble litt tykk tråd. Dette sydde jeg på kjolen med sikksakk søm.
 
Ermene klippet jeg av strikke jakken og så snudde jeg dem slik at det bredeste paritet kom nederst. Deretter brukte jeg overlockmaskin for å lage strekene slik at det spesielle mønsteret ble til
 
 
IMG_5704   IMG_5700
 
IMG_5701
 
IMG_5702        IMG_5703
 
På baksiden sydde jeg på en aplikasjon med hjertet fra strikkejakken slik at den kom igjen på baksiden også
 
Jeg er superfornøyd og da jeg brukte den på seminar med jobben i helgen fikk jeg fantastiske tilbakemeldinger. Det er GØY!!!
(TAkk til Inger Nelly som har lært meg)

4 kommentarer:

  1. du er jammen kreativ altså!! Flink og økologisk er du også!!
    Lørdags klem

    SvarSlett
  2. e har løst på hjertekjole e å!!!!!!!!

    SvarSlett
  3. Da må du komme til Bergen, stille deg opp slik at jeg får ta mål, og så må vi kjøre til Åsane på Stoff & Stil og kjøpe stoff.
    Så kan jeg sy til deg Annepanne :-)

    SvarSlett
  4. Ja da må e væl d da....;))

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...