torsdag, mars 25, 2010

Snart påske....


I dag har Lillegutt vært syk. Eller…. han startet dagen med å se helt tufs ut og jeg syns det er lenge siden har dårlig ut når han klager over vondt i magen.
Så vi ble hjemme.
Det gikk ikke veldig mange timer etter han fikk i seg en liten skive, at han ville ha speilegg. Og te. Og så begynte han å kjede seg…. og det er noe av det verste med å være hjemme med syke barn:
jeg tror jeg skal få jobbe og rette oppgaver fordi jeg er hjemme, men nei du… der må jeg nok tror om igjen.
Så det ble litt jobb og så måtte vi i gang med litt påskeaktiviteter.
 

Vi malte tømte egg gule og de skal vi male litt til seinere og henge til pynt når vi kommer på fjellet.
Lillegutt har laget pompon (heter det det?) med garn og limt en gul isoporkule til hode og alt sammen på en bjørgeplate. Den skal få nebb og øyne litt senere.

Han har også malt en t-skjorte med en figur (som lignet på Piqatui fra Poquemon) og den skal han ha på seg under påskerennet, sier han.
Jeg har fått i oppgave å strikke pannebånd i påskegul farge….

Det er slitsom i hverdagen å ha barn som vet hva de vil, er bestemt og som forlanger ordentlige forklaringer på det ene og det andre.

Men samtidig betryggende fordi jeg vet de vil klare seg bedre enn bra når de vokser opp

1 kommentar:

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...