torsdag, februar 18, 2010

Status Quo

(hva betyr det egentlig??)

Vi er kommet til midt i uken. Helgen er over for lenge siden og kun en dag igjen før en kan si….. helg. (for det sier jeg om fredagen for da er det rødvin og sjokolade om kvelden)

Forrige helg skulle bli en koselig og herlig helg her hos oss. Lillegutt fikk besøk om torsdagen av et vakkert pikebarn fra østlandet som han virkelig “klikket” med på sommerferien vår.

IMG_4279

Fredagen var vi på bowling og spilte to serier. Her må det bare fortelles at Hulemannen er flink til utrolig mye, ja nesten til alt han gjør.
Men bowling…..: gruser vi han i. Han klarer bare ikke å få seg en strike uansett hvor mye han prøver. Det er så gøy og så festlig og mor KOSER seg noe helt fantastisk!!! Her gjelder ikke tap og vinn med samme sin, men derimot vinn og gni det inn!! og tap…. eksisterer ikke….

….en liten sidehistorie om bowlingen er at han vant serie nr 2 og at han faktisk fikk 2 strike!!! Men det snakker vi ikke så høyt om og det kommer sikkert ikke til å skje flere ganger…..

Om kvelden skulle mor på show med venninner på byen. 

marit-danse2  

Rundt 10 – 15 min gikk det før mor måtte LØPE ut og faktisk IKKE nådde toalettet før spyspruten stod og ikke lenge etter kom det både her og der. (ja, ekkelt, men hvorfor legge skjul på noe) (men da hadde jeg nådd toalettet, altså!!)

Lørdagen var planen at de to skjønne barna skulle få gå på kino, og se denne filmen:

Prosjekt1:Layout 1

Men siden mor lå til sengs med feber nå og en kropp som ikke klarte å bevege seg, og far skulle på fotballcup hele dagen, måtte det avlyses….
Men disse to vakre var sammen hele dagen, så film, laget morsdagskort og valentinskort, var ute og lekte og inne og koste seg. De hadde en fortreffelig dag, tror jeg.

Søndag reiste den vakre, brunøyde engelen hjem og Lillegutt syns det var dumt og savnet besøket sitt.
Mor lå som et slakt, nå på sofaen ikke i sengen.

Mandag måtte mor være hjemme fra jobb. Forunderlig å virkelig kjenne så tydelig på kroppen hvordan den trenger mat og fast føde. Fra fredag til ut på mandag spiste jeg ikke, bare drakk vann. Jeg ble helt utslitt av den minste ting. Jeg gikk i dusjen og etterpå var jeg helt utslått, sliten og andpusten. PUH….

Men, nå har jeg spist bra både tirsdag og onsdag (er sulten hele tiden) så nå kjenner jeg energien er kommet tilbake.

Dere vet alle at jeg elsker vinteren. Nå er det ikke lenge til jeg skal tilbringe en uke på fjellet med snø, ski og forhåpentligvis FINT vær.

Men nå kjenner jeg en liten spire inni meg. Akkurat som knoppene på bladene og blomstene kjenner jeg savnet og behovet for varme, sol og GRØNT gress vokser frem.

Slik kan BERGEN se ut om våren:

Uke21

2 kommentarer:

  1. Huff - stakkar deg da .. verste sykdommen man kan få .. usj ..

    Bra at de yngre fant på andre ting slik at du fikk hvile deg og bli bra igjen.

    Artig å spille bowling med deg for mannen din skjønner jeg .. hihi ..

    I neste uke er det vinterferie her .. men ser ut som om uka blir stort sett som på vanlig vis .. skjønt jeg trenger ikke å vekke noen om morgenen da .. Men vet at ei viss lita frøken kommer til å vekke meg tidlig allikevel ..:o)

    Ha en super torsdag - og ei kjempefin helg - klemmer!!

    SvarSlett
  2. Oj, så koselig, har ikke oppdatert meg tydeligvis, og skal vise lille flickan ;) Next time namnå :)

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...