lørdag, februar 20, 2010

Jeg skal strikke kjole

Jeg har vært så heldig å ha en mamma som er veldig flink til å strikke. Hun har også vært flink og tålmodig med meg opp igjennom tenårene og tyveårene når jeg har mast på henne for å hjelpe meg/lære meg med strikketøy.

Da jeg gikk gravid med min eldste og da hun var liten jente, strikket både hun og jeg masser av ulike gøye babyklær til henne. Da jeg gikk gravid med min yngste og da han var liten gutt, var ikke jeg fullt så aktiv (kan ikke huske at jeg strikket noe, faktisk), men mamsen, hun strikket hentesett og andre guttesett.

I går bestilte jeg meg garn fra Drops Design Garnstudio. Jeg skal nemlig strikke meg en kjole.
Jeg syns det er så fint med strikkekjole og det er mange som er fine.
Dette er den jeg har bestlt:
grå kjole

Jeg vet ikke hvor lang tid jeg kommer til å bruke, for i perioder kan jeg strikke mye, mens i andre perioder blir det mye forberedelser og retting som må til på ettermiddags/kveldstid.
Satser på å være ferdig ivhertfall til høsten.

Her er noen flere som jeg har lyst på. Kanskje jeg skal spørre mamsen om hun har lyst å strikke litt??

linkjole

lintunika

Jeg har aldri hatt tålmodighet til å strikke voksne plagg. Jeg har holdt meg til babyklær, votter, sjal og pulsvarmere.

Nå få vi se……………

1 kommentar:

  1. Heia!

    Tusen takk for tilbud om strikkehjelp .. :o) Kan ikke skjønne annet enn at jeg må ha begått de fleste av mulige feil snart .. :o)

    Tenk å strikke en hel voksenkjole .. *svett* DET er lenge til jeg kan gjøre i alle fall .. :o)

    Ha en super søndag - lykke til med kjoleprosjekt :o) Klemmer!

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...