søndag, januar 10, 2010

…. og hviledagen skal holdes hellig

Det gjør vi også innimellom.

Søndag kan bli brukt til så mangt her i huset. Ofte blir den brukt til det vi ønsker oss mer av i hverdagen, nemlig god tid.

Lillegutt bruker den til å være sammen med kompiser i gaten. Bare å kunne være ute etter frokost, inn til middag og ut igjen etterpå, for å leke hele dagen gir barna fred og ro og er forebyggende mot stress.

Vi voksne bruker den på litt ulik måte.

Hulemannen inntar ofte horisontalen og ser på sport, bil eller motorsykkelbygging…. eller noe spill via tv som lager inni hampen irriterende lyder.

Jeg bruker ofte søndagen til to ting. 
Husarbeid, som jeg ikke får tid til særlig i hverdagen, og jobbing. 
Det får  jeg absolutt  tid til (er jo der alle hverdagene) men dette gjelder den delen av jobben som ikke får nok plass/tid PÅ jobben, nemlig retting og forberedelse.

I dag har Hulemannen og jeg gått tur i det vakre vinterværet.
Her er noen bilder å nyte:

DSC00196

Selv om klokken bare er 14.30 så begynner solen å forsvinne

DSC00197 

DSC00198

DSC00201

DSC00202

Se det flotte lyset på disse bildene. Vi var inne i skogen og solen pressen seg inn mellom greinene.

DSC00203

Vi er kommet ut av skogen og solen er gått ned. Tid for blåtimen.

Den nesten beste av alt: bildene er tatt med mobiltelefonen min. Den har nesten bedre kamera enn fotoapparatet.

2 kommentarer:

  1. Så fine bilder da .. bra mobil-kamera skjønner jeg .. :o) Mitt er ikke bra - bruker en evighet på å slå seg på .. en evighet på å ta bildet (motivet er som regel forsvunnet for lengst) - og bildene er ikke spesielt bra.

    For noen is-skulpturer naturen lager .. blir helt fasinert jeg .. :o)

    Nå har kvikksølvet krøpet over minus ti .. da føles det mye mer vårlig allerede. Litt som en bekjent skrev på Facebook .. "synes det er litt rart når man ser på gradestokken og blir glad når den bare viser -13 og tenker at det er mildt i dag..." :o)

    Tror vi er ganske så enige ifht kommentarer på blogger .. og som du skriver - det er et to-egget sverd. Jeg merker fort at jeg får færre kommentarer når jeg ikke har vært på runde hos andre og kommentert selv. Innlegg jeg skriver rett før jeg drar på bloggrunde - får mange flere kommentarer enn de innleggene jeg skriver uten å følge opp med bloggrunde. Men sånn er det vel bare. Ser i alle fall ut som om de fleste prioritere å kommentere på de bloggene de får kommentarer fra selv.

    Du får ha en toppers mandag og ei fortsatt super uke .. stor klem fra meg!!

    SvarSlett
  2. Vakkert banner og vakre bilder. Sånne tusleturer i minusgradene kan være balsam for sjelen - mer enn jobbing og infernalske lyder fra tv. =o)

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...