fredag, januar 15, 2010

Jungelboken

jungelboken

Jeg og Lillegutt og elevene mine var på Den Nationale Scene på torsdag og der så vi JUNGELBOKEN.

Det var en helt fantastisk opplevelse!!!
Det å gå på teater er som å være inni selve historien selv. Vi satt på rad 5 og hadde utrolig bra utsikt til alt som skjedde på scenen.

Om jeg skal være ærlig, har jeg ikke vært så flink til å ta barna mine med på teater, men jeg må jammen bli flinkere til det.  Jeg ser at Lillegutt er mye mer interessert og fengslet av det som skjer på en scene enn på kinolerrete. Der blir han fort lei og utålmodig.

Jungelboken er den tradisjonelle historien om Mowgli som vokser opp med ulveflokken fra han er baby og tror selv han er en ulv. Han har venner i Baghera, Baloo, fiender i Kaa og Shere Kahn mens apenkongen og flokken hans vil fange menneskebarnet.

I teaterstykket har de også tatt med to gribber som er helt fantastisk og hysterisk morsomme der de går rundt å leter etter mat for de er så sulten: “ Eg e`så sulten at eg tror eg kunne ætt en…… frukt!!!”
Og en kamelon (eller heter det salamander) som er redd for å bli stresset for da blir han rosa og det er så flaut (!!)

VI ANBEFALER ALLE VOKSNE OG BARN TIL Å GÅ I TEATERET FOR Å SE DENNE FORESTILLINGEN.

Her er to omtaler i byens lokalaviser:
Bergens Tidende
Bergensavisen

3 kommentarer:

  1. Teateropplevelser er gull verdt!
    God helg :)
    Hilde Iren

    SvarSlett
  2. Hører flere si at denne forestillingen er kjempebra .. synd det er så langt å dra herfra - men det hadde vært gøy også :o)

    Ha en super lørdag - kos dere resten av helga!

    Klem!

    SvarSlett
  3. Hei på deg, lenge siden sist! Denne forrestillingen MÅ jeg bare se! Den ser så gøy ut :) Fin heading du har fått! Klem Linad :)

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...