søndag, januar 31, 2010

Bergen on a Sunday

Lillegutt og jeg har gjort en aktivitet i dag som jeg har vært med på siden jeg var liten jente.
Det er en av de kjekkeste aktivitetene vinteren kan tilby for oss som bor i nærheten av de 7 fjell. Jeg er oppvokst rett utenfor sentrum mens barna mine vokser opp på øyen litt over en halv time utenfor. Derfor er det litt mer styr å få mine barn til å oppleve dette like ofte som jeg fikk, men vi prøver ihvertfall en eller to ganger i løpet av sesongen.

Jeg og lillegutt har nemlig vært på aketur på Fløyen. Vi kjøpte akebillett. Det betyr at vi kan ta banen opp hele dagen og ake nedover turveiene helt til sentrum igjen.

Tok noen bilder med telefonen. Se hvor vakker byen er fra Fløyens topp og på veien ned igjen:

 DSC00218

DSC00219

DSC00220

DSC00221

DSC00222

DSC00227

DSC00228

DSC00229

DSC00230

DSC00231

DSC00234

DSC00235

DSC00236 

God uke til alle sammen

5 kommentarer:

  1. ååå så kuult - i Oslo kan du gjøre noe lignende - ta bob banenen fra 1952 ned og t banen opp igjen - dritamorsomt!! Ha en fin mandag!

    SvarSlett
  2. Regner med det var stas da .. :o) Mange flotte bilder her .. Lenge siden jeg har vært i Bergen nå - må nok ta en tur om ikke så alt for lenge :o)

    Koselig med jentekveld .. blir for sjeldent sånt også her .. *sukk*

    Men snø - det har vi .. og kulde .. men jeg vil ha vår jeg nå .. trives best da :o)

    Ha ei fin uke - en super februar - klemmer!!

    SvarSlett
  3. Ah herlige Bergen..Ble forelsket jeg altså:) Herlig!
    Kommer snart tilbake!Togturen over fjllet var fantastisk!!! Fine bloggen her også:)
    Klemmer

    SvarSlett
  4. Så kult. Eg har ikkje gjordt det enda. kanskje eg skal prøve til helgen...

    Smil fra L

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...