lørdag, desember 05, 2009

Vi har hatt en fin familiedag

Mamsen og Lillegutt har hatt en fin fin dag. Vi reiste til byen for å treffe min egen mamsen eller mormor og Lillegutts fetter og kusine.
Alle vi gikk forventningsfulle inn på kinoen og så en nydelig og litt skummel “Julenatt i Blåfjell”

Etter en fin film gikk vi til Pepperkakebyen og så på den nyoppbyggede byen som består av kun pepperkakehus. Hvis jeg har forstått det riktig så er byen den eneste i sitt slag i hele verden. Det blir laget nye hvert år og barnehager, skoler, privathjem, bakere og konditorer engasjerer seg. Disse pepperkakehusene er ikke bare de tradisjonelle pepperkakahusene, men de er laget som bilder på ulike bygninger som preger byen vår. Man kan se brannstasjonen, rådhuset, kirkene, barnehager, byens brygge og mange andre.

Da kan dere vel forstå fustrasjonen til innbyggerne i byen her, da vi våknet en søndag og oppdaget at en RAMP hadde gått amok og knust alle de opprinnelige husene.
Jeg må bare tenke, og prøve å overføre til mine barn; at mennesker som gjør slikt må ha det vondt på en eller annen måte.

Her kan jeg dele noen bilder med dere i dårlig mobilkvalietet:

DSC00130

DSC00132

DSC00133

DSC00136

DSC00141

DSC00143

DSC00144

DSC00149

Det var fint og imponerende.
Anbefaler alle å ta turen til byen og “byen” i desember.

3 kommentarer:

  1. fantastiske pepperkakekunstverk...!!!

    det er masse vidunderlige skrifttyper (fonter) du kan laste ned på nettet... prøv å søke på free fonts eller noe sånt...laster de opp i photoshop...setter flere bilder sammen i en såkalt storyboard og skriver på bildet:) håper det var til hjelp:)
    nyt resten av søndagen...klem tara

    SvarSlett
  2. Heisann og takk for hyggelig kommentar inne hos meg!

    Her i heimen er det alltid nåke styr, det bli lett det med 4 ungar.

    Gjekk forbi Pepperkakebyen i går men køen var jo fleire kilometer så eg drog Løvetannmannen med inn på "Moods of Norway" i stedet...

    Ein av jentene har vore med på å laga byen, ja by nr. 2 altså, så eg får nok ta turen inn når køen blir mindre.

    Ha ein fortsatt fine søndagskveld!

    Smil fra L

    SvarSlett
  3. Det hadde vært koselig for store og små .. men tror nok det blir litt vanskelig i år .. er dette noe som gjøres i Bergen hvert år??

    Minstejenta ville nok elsket de små husene!!

    Ha en flott onsdag - klem!

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...