torsdag, desember 24, 2009

GOD JUL…..

IMG_4844

IMG_4864

Vi er kommet til fjells. Her er det snø og kaldt vær. Treet ble pyntet i går kveld og gavene lagt under.
I dag har vi sett tradisjonell nrk juleprogram med “Tre nøtter til Askepott” som høydepunkt for mamsen.

Midt på dagen har vi vært ute i snøen og akt og etterpå spise vi julegrøt som også nissen skal få på låven.

Lillegutt er eneste barn her så tiden går veeeldig sent…

IMG_4837
Her som visemann 1, replikk: “Vet de kor vi finn jødekongen som nett er fødd?”

Nå siver lukten av pinnekjøtt i rommene og mamsen må gå for å forberede kålrabistappe……

God Jul til alle mine lesere.

Jeg ønsker dere en harmonisk og

fredfull jul sammen med deres kjæreste.

1 kommentar:

  1. Heisann :o)

    Så det er pinnekjøtt det går på i julen hos dere :o) Her har vi egentlig ikke funnet ut noen spesiell tradisjon. Mannen her er veldig kresen i matveien - og når det kommer til stykket er jeg ikke så opptatt av at det MÅ være den eller den maten. Men vi endte opp med litt ribbe og masse tilbehør :o)
    Kan forstå at det ble litt kjedelig for minstemann når det ikke var flere unger der - vi hadde noen runder her også hvor tiden ble så ufattelig lang for fireårs-prinsessa.

    Du har skrevet et veldig flott innlegg under her .. mye å tenke på. Det er som du skriver samværet som er det viktige i julen. Alt det andre får komme som en koselig tilleggspakke - så lenge den faktisk er koselig. Når den derimot preges av stress og kaos - da er det ikke kos lenger.

    Jeg drømmer også mye - men heldigvis er det sjelden det er mareritt. Ofte vil jeg helst ikke stå opp i det hele tatt - fordi drømme-verdenen er så koselig og god :o)

    Håper dere uansett har hatt en fin julefeiring og jeg ønsker deg og dine et godt nytt år.

    Stor klem fra Toril :o)

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...