mandag, november 23, 2009

Rolig søndag

Jeg kom hjem til ferdig laget middag i går. Det er ved slike tilfeller det er deilig å ha voksne døtre.  (noen få andre også… hehe)

Om kvelden når Lillegutt hadde lagt seg, satt jeg og den ene storejenten min og så på film:

twilight_bigteaserposter

2008-11-22-twilight1

Hun skal se Twilight 2 denne uken så da måtte hun oppfriske litt. Jeg har ikke sett den før, men det var en fascinerende film. Jeg liker moderne vampyrfilmer (True Blood) og syns denne var god. Det at en del elementer i historien ikke helt stemmer, at årstidene var litt rare og at skuespillerprestasjonene var ganske varierende får gå under forklaringen om at dette er en ungdomsfilm. Ser helt klart tiltrekkningen Edward Cullen (han med de spennende gule øynene) har på jenter i tenårene og litt eldre.

Twilight-movie-06

Litt morsomt er at jeg leste i byens avis i dag en artikkel om nettopp dagens vampyrfilmer.
Før i verden var det lik, skrekk og grusomheter som hørte til varmyrfilmene.
I 1897 kom Bram Stoker med boken om Dracula (som er veldig god) og seinere kom filmen “Bram Stoker`s Dracula (som er enda bedre) der Dracula blir framstilt som en aristokrat og en spennende figur.

12754__dracula_l

oldman3

Nå er vampyrene vakre, spennende og muskuløse unge menn som tiltrekker seg unge kvinner og som blir kult-figurer. Det nye er filmer der vampyrer lever side ved side med menneskene og involverer seg med dem, i stedet for å drikke blodet deres.

tumblr_kqxodscpPz1qzoaqio1_400

true-blood-wallpaper1

Jaja, for en gammel ungjente som jeg på nesten 40 år, så hadde jeg ikke takket nei til de spennende og vakre, jeg heller.
Lukker øynene og forestiller meg at Hulemannen har hoggtenner….

vampire

1 kommentar:

  1. Har sett denne filmen jeg også .. med to jenter på 13 og 17 var det vel uunngåelig :o)
    Filmen var ok den .. men vampyrer er ikke helt min greie. Strevde meg igjennom Historikeren og det ble liksom ikke noe bedre av den.
    Men som du også skriver - jeg kan skjønne at ungjentene liker denne "vampyren" :o)
    Ha en fortsatt fin tirsdagskveld.

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...