mandag, november 30, 2009

Julens minnebok

For noen år siden kjøpte jeg “Julens minnebok”  som er illustrert av Mona Lærum

julens

Det er nydelige tegninger i den og den er laget slik at hvert år fører man inn:

- Slik forbereder vi julen; fra 1 – 31 desember, dag for dag
- Hvem vi ferirer julen sammen med
- Årets julemiddag
- Været
- Hva som gledet mest
- Årets julegaver
- Årets julekort ble sendt til
- Julens selskapeligheter
- Hyggelige hilsener fra julens gjester; de kan skrive inn selv
- Årets julebilder
- Mine beste juleoppskrifter
- Huskeliste til neste jul
- Minner jeg ønsker å ta vare på fra året ……..

Denne har jeg tatt fram i dag og legger den på spisebordet. Der får den ligge i hele julen slik at jeg kan skrive hver dag. Da kan jeg se at dagene blir fylt med kos og hygge, samt det jeg trenger å huske.

2 kommentarer:

  1. å så fin bok - den skulle jeg likt å hatt - det er uttrolig mange tradisjoner som vi skaper oss - blander norsk og spansk, som jeg skulle likt å skrive ned - i tilfelle rottefelle - og en arv og gi videre til de som senere skal skape sine egne juletradisjoner!!

    SvarSlett
  2. Hehe, signerer den - en nydelig bok!
    Jeg har også den, og tar den frem hver desember måned.
    Artig for barna å ha når de blir så store at de flytter ut.

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...