lørdag, oktober 31, 2009

Bygdakino og Halloween - gøy

Vi bor ikke veldig landlig til, men likevel ganske landlig…
Hmmm, det hørtes rart ut. Men vi bor ca 26 km utenfor Vestlandets hovedstad og har kun 1/2 times kjøretur til sentrum. Likevel har vi kyr, sauer og hester som nærmeste naboer.

Og nå har vi BYGDAKINO….

Jeg og hulemannen er vokst opp i en av bydelene rundt byen vår og en skikkelige byunger.
Så når vi var på bygdakino i dag, var det vår første gang. Mens våre venner satt og mimret fra barndommen og ungdommen om filmer de hadde sett på samfunnshuset før.
Koselig.

31102009027

Vi så “Knerten”, kan du se Lillebror på lerrete baki der?

Litt senere på dagen gikk Lillegutten min ut på “Knask eller knep!!”

Jeg må, som en liten parentes, si at jeg ikke er tilhenger av Halloween-feiring. Jeg syns det er en amerikanisering av vår kultur og at det er butikker og markedskreftenen som trykker produkter og feiring ned over hodet vårt. De bruker alle virkemidler for å påvirke barna slik at de voksne gir etter.

Lillegutt hadde i år bedt på sine knær om å få lov til å gå med bestekompisene, og betingelsene var at han måtte bruke lommepengene sine på nyinnkjøp av utkledning. Og det gjorde han med glede.
Det kan nesten se ut som om han fikk mer snop enn han pleier å få som nyttårsbukk……

Jeg som trodde folk flest på strilalandet ikke brydde seg særlig om slike “feiringer”.

30102009023

IMG_4732

(Legg merke til trygge og fornuftige gutter med refleks rundt håndleddet)

IMG_4731

God helg alle sammen

2 kommentarer:

  1. He he....de ble skumle nok også. Jeg har heller ikke vært noen tilhenger av halloween, men tror det har kommet for å bli. Det var de markedskreftene. Vi bor i ei lita bygd..to mil fra byen så det er ikke så veldig mye "trøkk" av den slags. Vi bruker annledningen til å pynte og lage kosekveld med venner og barn. De skremmer hverandre og går knask eller knep til to naboer.
    Koslig kino dere har! Vi skal ut å går på natursti i dag. Idrettslaget lager natursti og serverer rømmegrøt.

    SvarSlett
  2. Da er Halloween overstått for i år - heldigvis ett år til neste gang. Tenker hver gang at jeg skal reise bort neste år - men det blir liksom ikke slik. Minstejenta var veldig opptatt av hekse-kostymer og sånt før selve dagen - men gikk fort lei når det begynte å ringe på døra her. Spesielt når ei "kjempe-artig-fjortis-ringeklokke-gal-jente" kom på døra. Hun stod der med DET gliset etter å ha ringt på sånn omtrent ørti ganger .. kompisen hennes sladra på henne og jeg klarte ikke å dy meg for å komme med en påminnelse om at kanskje ikke alle syntes det var så veeeeldig gøy - det kunne jo være noen hadde småunger som sov også. Hun prøvde selvfølgelig å beholde det fårete gliset - men jeg så på øynene at hun følte seg litt dum. HELT GREIT spør du meg :o) Så kanskje oppførte hun seg litt bedre når de kom til neste hus???

    Men det er nå artig for ungene da .. så slik ut på tøffingene på bildene dine også :o) Vi får vel holde ut allikevel *sukk*

    Nå er det vel bare å begynne å tenke på adventskalendere og lignende ting - som vi som feirer jul driver med på denne tiden av året.

    Men først - skal jeg ut å gå litt - slik at heg får massert lykkepunktene ørlite grann. Trenger det når hodepina sitter i bihulene og nesen er tett langt der bak.

    Ha ei flott ny uke - klem fra Løkken :o)

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...