fredag, september 04, 2009

When the wedding bells ring….

Noen av dere har lest at jeg har vært i bryllup i sommer.

IMG_4103

Min bror og hans samboer har giftet seg og nå skal de ha bryllupsfest for alle som ikke kunne være med til Nord-Norge i selve bryllupet.

Det er nok kanskje slik for alle storesøstre, eller –søsken, at de syns at sine søsken er helt spesielle vesener…. i positiv forstand. Alle har ulikt forhold til sine søsken, og det jeg egentlig prøver å si er vel at kanskje er mitt og min brors forhold helt spesielt, eller kanskje det ikke er unikt i det hele tatt… Det vet jeg ikke.

Når jeg ser på min bror så syns jeg han er den vakreste som finnes (sant skal sies så er det noen få flere i min verden som stiller i kategorien, sammen med han…).
Det er helt umulig å forklare, men hele hans personlighet gjør at jeg forguder den jorden han går på.

Når han ser på sin kone (jeg kan se det på blikket på bilde), når han er sammen med barna sine så er varmen og godheten i øynene hans som en glød som aldri slukker.

Plutselig så slår det meg at han ser på meg også med det blikket innimellom. Og kanskje det er det som gjør oss to så spesielle… Det at vi vet at vi aldri slutter å være glad i hverandre.

Vi to ha opplevd at den som ikke skulle slutte å være glad i, bry seg om, stille opp betingelsesløst og være der for alltid 
– sluttet å være glad i, sluttet å bry seg om, hadde mange betingelser og viste seg å ikke prioritere som vi trodde var rett…..

image

I bryllupet i sommer holdt jeg tale. Det er noe jeg liker, selv om jeg har en tendens til å bli litt for sippete… Jeg klarte det ganske bra i sommer og jeg hadde tenkt å holde en nå hjemme, sammen med alle vennene våre som kunne se og le av episoder som jeg ville fortelle om.
Men så tenkte jeg……. jeg har sagt det viktigste….

Jeg har sagt at jeg elsker han og at han sitter på toppen av pyramiden min.
Der det er plass til bare noen få stykker og der står han sammen med hulemannen, barna våre og mammaen vår….

(nå skulle egentlig dette bli et innlegg der jeg la ut noen fristende bilder om deler av hva jeg skulle ha på meg i morgen. Men det er noe med de ordene….
Når jeg først begynner å skrive dem så lever de litt sitt eget liv, og innleggene blir til på egenhånd ).

2 kommentarer:

  1. Hei på deg, Først vil jeg bare takke for alle overveldende ord i det siste.. Setter stor pris på det.. Så kjekt at du er så glad i din bror.. Det er noe spesielt med disse båndene ja :) Jeg har det sånn med min søster. Vi bare vet hva vi mener uten å måtte si noe.. Veldig spesielt og veldig kjekt å ha det sånn med noen.. Kos deg på fest!! Klem fra Linda:)

    SvarSlett
  2. Vi har nok hatt noen felles opplevelser vi to gitt, men jeg har dessverre ikke samme forhold til min søster som du har til din bror. Det må være utrolig godt! =o) Og så er du jo så flink til å uttrykke det vakkert. For øvrig må man vel kunne si at din sønn ligner nokså mye på sin mor, fra barndommen?

    Håper du får en fin kveld i morgen og at vi får se antrekk ved en annen anledning.

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...