tirsdag, september 15, 2009

Travel tid…..ja, det er høst…

mjølfjell2

Tiden fremover er travel.
Det er mye rutiner i forhold til retting og forberedelse som må inn hver høst.
Det er sikkert ikke sånn for alle lærere, men jeg trenger alltid god tid for å komme inn i gode rutiner når et nytt skoleår er begynt.

Den nye og mer forsterkede følelsen jeg har i år er at motivasjonen og lysten til å arbeide hjemme om ettermiddagene blir mindre og mindre.
Rutinene blir også bedre, slik at jeg kan det.
Hverdagene vil jeg bruke på gode middager med mann og barn, trening og sammen i stuen (som oftest foran tv).
Noen ganger må man bare, men jeg prøver å bruke søndagene i stedet for hverdagene.

009

Jeg bruker dataen utrolig mye i jobben også. Nå er det ikke bare e-mail og intranettet vi bruker, men stort sett i forelesninger også. Da kjenner jeg at lysten til å sette meg til dataen om kveldene for å blogge, ikke er så sterk som den har vært.

Dermed så blir det kanskje færre innlegg og kanskje til og med kortere.
Men jeg skal satse på kvalitet i stedet for kvantitet….

Og jeg prøver å være inne å lese de fleste bloggene som jeg følger ihvertfall.

Ønsker alle en fortsatt god uke.
Nå må jeg ta siste finishen på dagen i morgen, putte Lillegutt i seng og så benke meg med en kopp te og Gray`s Anatomy….

012

Bildene er tatt på Mjølfjell på Vestlandet, høstferien 2008. Jeg og Lillegutt reiser opp der hele uken hvert år.
Nå er det 2 1/2 uke igjen så farer vi på fjellet igjen.

Vi håper på like fint vær.

4 kommentarer:

  1. Nydelig natur, skjønner godt at dere reiser dit. Kos deg med Gray's og blogg når du føler for det. Jobber selv med pc hele dagen og kjenner også på det at tiden og lysten ikke alltid strekker til... men sånn er det bare, og sikkert for ganske mange.
    Ha en fin fin kveld.

    SvarSlett
  2. Nydelige naturbilder med de vakreste høstfarger.

    Klem Ann<3

    SvarSlett
  3. Det så fantastisk flott ut på fjellet ditt! Og du, vi er her når du publiserer vi, og skal ikke mase sånn ellers. Mann og barn er viktigere enn blogg - og, ok da, jobben også. *klem*

    SvarSlett
  4. så flotte bilder...
    det er viktig å ikke la bloggingen bli stress...blogg når du føler for det...
    men håper ikke du blir borte altfor lenge da;)

    klem tara...

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...