mandag, august 03, 2009

Hva er en venn?

IMG_4347

Vennskap er en sjelden gave
som du får og så gir bort

I en vennskaps blomserhave
går timene så altfor fort.

Enn venn vil alltid være der
når verden går av gjenge,
vil helpe deg og være nær
og vite hva du kan trenge.

Som år og dager renner bort
står vennskap igjen,
gjennom minners åpne port
vil du møtes med din venn.

Jeg tenker på deg, og husker spesielle ting.
Jeg håper du vet hvor mye det betyr for meg
å ha deg som venn

IMG_4014

Bilder av Hellig Lykke

Diktet er tatt fra et kort, ukjent forfatter.

4 kommentarer:

  1. gode venner er viktig...jeg liker å ha få, men veldig gode venner! venner som VIRKELIG kjenner meg...
    nydelig dikt!!!

    klem tara...

    SvarSlett
  2. et kjempe fint dikt!!!
    Jeg tror jeg vet litt om vennskap og får føle det når jeg er hjemme en tur og får igjen kjenne på vennskap som har vært der i mere enn 20 år og som er dårlig pleid av alt for lang avstand og det at vi ikke ser hverandre mere enn max 2 ganger i året - men det er der alikevel!!! Dessuten er jeg så heldig at jeg tror og føler at jeg er på vei til å bygge opp det samme type vennskap med flere her, selv om det har vært uttrolig mange år uten og det er såå deilig å kjenne på begge deler!!
    Skulle sende en gratulasjons hilsen til forige innlegg også - jeg og minimum mannen feiret 10 år nå i jula vi og opplever uten sammenligning forøvrig at dette felleskapet vi har kan sammenlignes litt med et godt vennskap, selv om jeg jo må holde det ved like på en annen måte enn gamle veninner;-)

    SvarSlett
  3. Du har en sådan vacker blogg. Massa härliga bilder:) Vilken é din favoritkaka?

    SvarSlett
  4. Det er fantastisk å treffe venner så sjelden og kjenne på følelsen av at vennskapet er fortsatt like sterkt og at det ikke eksisterer pinlige tausheter :-) Spesielt for meg er det deilig å være sammen med noen som virkelig kjenner meg :)
    Micke: takk for koselig kommentar. Jeg er en skikkelig kake-elsker, men en av mine favoritter er en sjokoladekake som den norske kokken Trond Moi bakte på tv en gang, Elisabeth Cake. Den er toppet med en blandingskrem av pisket fløte og pisket creme frache. Fantastisk!!! Jeg er også cøliaker og trenger glutenfri mat. :-) Det er en utfordring når man elsker kaker :-)

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...