søndag, august 23, 2009

Ganske så sprø og galen…..

pink960_1219920139

….. blir jeg avogtil.

Dagens fustrasjon går på det at jeg føler jeg ikke rekker over alt som jeg vil gjøre.
Jeg har et stort hus, en mann og 4 barn.
Jeg har full stilling som lærer
Jeg har et stort behov for å trene

OG jeg har støv og rydding på hjernen…..
dvs egentlig har jeg det, men som mange andre rundt om, har jeg måtte senke kravene mine på grunn av mangel på tid og mulighet til å klare å tilfredsstille dette, når dagene er fulle for både voksne og barn.

I dag har jeg gjort litt her i huset, bare litt, slik at det som jeg syns er mest nødvendig er gjor og jeg kan sitte og jobbe og forberede meg til en lang og heftig jobbuke.

MEN, når jeg da er i gang med det som tilfredstiller støv- og ryddegenet mitt, blir jeg rasende og fustrert over alt jeg ser jeg ikke får gjort.
Jeg ser spindelvev, støv, brødsmuler, steder der malingen er flekket av pga tidens tann, lister og dørkarmer som ikke er blitt vasket på en stund, vinduene som er fulle av saltvann fra sjøen, steder som absolutt trenger en ryddings.
Sånn går det videre og videre.
Jeg ser rom og områder i huset jeg vil pusse opp igjen, vegger som kan få en annen og mer funksjonell farge, rom som kunne fått møblering og rom som kunne blitt strippet for litt møblering.
Jeg går utenfor huset og ser en hage som sårt trenger oppmerksomhet og arbeid.

Jeg har lyst å masehulemannen
(ja, jeg vet jeg allerede gjør det, <litt>),
hyle og skrike til de myndige tenåringene
(ja, jeg vet jeg allerede gjør det, <litt>)…..
GJØR MER, GJØR NOE MER, OFTERE!!!!

Flere som har det som meg???

Meditasjon_Lady
Bilder hentet fra Google

I dag er det søndag
Man skal holde helligdagen hellig
Og resten av uken må man passe jobb, middag, fritid og trening.

Så jeg inntar lotusstilling, puster dypt inn og ut noen ganger og sitter meg ned ved min pult og tar fatt på forberedelser til undervisning i stedet……

Ha en avslappende søndag alle sammen!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...