onsdag, juli 15, 2009

Siste kveld før ferie

Plutselig kom det 3 jenter og sa at kveldsbordet var dekket.

Sommer 095

Da kunne far og mor sitte seg til ferdigdekket kveldsbord med brød, pålegg og te.
Denne kosen har vi alltid hatt med jevne mellomrom. Vi samles rundt matbordet om kvelden.

Da har vi gode eller dårlige samtaler og diskusjoner. Vi er sammen og vi ler og tuller mye. Og spiser mye.

I kveld var det mors nylagede jordbærsyltetøy og leverpostei som var midtpunktet. Ikke sammen da, men hver for seg ble det fortært en hel del brødskiver og knekkebrød med dette på.

Etterpå gikk jentene helt amok. De fniste og lo helt hysterisk, hadde danseoppvisning for hverandre og kledde hverandre opp med sjal på hodet. Det toppet seg helt da mor tok sjal på far og han så ut som en beduin……. da fikk de nesten ikke puste.

Mor og far og lillegutt reiser på ferie i morgen tidlig. Minstejenta skal på ferie med mammaen sin, mens storejentene skal til det farlige og beryktede Syden (Kypros) for første gang.

Mor og far er litt nervøs og litt rolig. Jentene holder på å gå av hengslene fordi de gleder seg sånn.

Er det ikke bra å ha så flotte og skikkelig ansvarsfulle jenter som man kan stole på og som er så selvstendig at foreldrene kan være noenlunde avslappet i forbindelse med en sånn tur?

Jeg har mest sannsynlig gått ut av enhver mors grenser for jeg har spurt med mine såre mamma-øyne om de ikke kan la vær å ha sex der nede….. med store stygge kyprotere eller med slemme, slue nordmenn som bor rett borti gata…. eller ihvertfall utstyre seg med en stor kartong med kondomer. Jeg er ikke så naiv at jeg ikke tror de har seg, men jeg vil helst de bare lar være……… ;-) Men mine jenter kjenner meg, så de bare smiler og ler og sier “jadda, mamma!!”

Så reiser vi på tur i morgen.
Første stoppested er Oppheim, lunsj med gode venner i deres fletta nye campingvogn..
Så bærer der rett til Sunndalsøra og Øras store datter, min aller aller besteste venninne i hele verden som jeg er sååååå glad i, Anne-panne, bonden hennes og hennes fantastiske barn på en skikkelig stor bondegård.

Etter god og nær tid sammen, reiser vi nordover på E6 til Mo i Rana, og Stokkvågen. Vi skal nemlig i bryllup på Lovund, en bitte lita øy i havgapet.

Noen råd om hva vi MÅ eller BØR være innom eller få med oss på denne turen???

Jeg skal være toastmaster og brudgommens søster….. både organisator og personlig taler….
Noen som har gode råd?

Siste uken i ferie går gjennom Sverige og ned til østlandet og MADONNA konsert.

På veien skal vi besøke urbane utflyttere og urbane beboere

Spørs om bloggingen blir veldig ujevn nå fremover.

GOD SOMMER ALLE SAMMEN!!!

4 kommentarer:

  1. Høres herlig ut - både ferien og kveldsmåltidene! Håper dere får en avslappende og minnerik ferietur! Kos dere!

    SvarSlett
  2. Så mye gøy dere har foran dere, både dere voksne og de litt yngre! Ja, jeg skjønner din bekymring for jentene som drar til Kypros. jeg var der selv i ungdommen, og det er ganske ville tilstander. Men jenter som har litt ballast hjemifra, vil nok klare seg relativt bra.. :o)

    Ja, de greske øyene er flotte! Naxos har jeg hørt mye fint om, så kanskje det blir em tur dit neste gang?? Alltid kjekt å ha steder å drømme om.

    God sommer, og lykke til med alt! J.

    SvarSlett
  3. Oi, så fin ferie dere har planlagt! =)

    Ta det fra noen som ser ungdommer drikke på daglig basis. Av alle, er det alltid jentene som vet å skikke seg best. De kjenner bedre til egne grenser enn gutta, de trenger ikke være like tøffe som dem, og de drikker seg ikke så langt unna at de ikke husker vettet. Etter å ha jobbet noen år som bartender er det der et pussig fenomen vi har lagt merke til. Så jentene dine kommer til å klare seg helt fint! :)

    Sommerklem fra Mylian :)

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...