onsdag, juli 22, 2009

Jeg er noe….

Jeg har blitt tagget av Neglecta til et meme som har et godt innhold og derfor syns jeg det er kjekt.

Her går det ut på å skrive ned minst 10 positive egenskaper om selg selv.
Det er jammen lett noen dager og skrive om positive fysiske sider; fine legger, ekstra blå øyne og en fin sprettrumpe
Mens andre dager er det jammen lett å se de negative sidene; rynkene har kommet, magen ligner en bagel og rompa har masse dype daler…..

Men de viktigste sidene ved oss selv; personlige egenskaper, er mye mindre fokus på enn det burde være og mange ganger MYE vanskeligere å komme på.

Anti-janteloven:

Du er enestående.
Du er mer verdt enn noen kan måle.
Du kan noe som er spesielt for deg.
Du har noe å gi andre.
Du har gjort noe du kan være stolt av.
Du har store ubrukte ressurser.
Du duger til noe.
Du kan godta andre.
Du har evner til å forstå og lære av andre.
Det er noen som er glad i deg.

Jeg prøver:

  1. Jeg er omsorgsfull og veldig kjærlig og viser alle jeg er glad i masse fysisk kjærlighet og omsorg
  2. Jeg blir skjelden skikkelig sinna og er ikke langsint. Noen ganger kunne jeg ønske jeg var det, for noen ganger må jo man bare vise at nok er nok. Men jeg da, kan glemme hele greien, med bare en tur på do eller på kjøkkenet. Men det er som oftest positivt for meg og mennesker rundt meg. … at jeg ikke er langsint, altså.
  3. Jeg er flink til å formidle fagstoff/undervise
  4. Jeg er nøye og pliktoppfyllende (men jeg er ikke sikker på om det er en god egenskap når det egentlig går ut på følelsen av å måtte være “flink pike”.
  5. Jeg er systematisk
  6. Jeg er en god lytter og en samtalepartner
  7. Jeg prøver helhjertet og hele tiden å være fordomsfri og gi folk ærlige og nye sjanser.
  8. Jeg er flink til å lage mat (er det egentlig en egenskap eller en kompetanse?)
  9. Jeg er selvstendig
  10. Jeg er blid og glad

Jeg syns det er vanskelig å skrive slikt og spesielt når jeg begynner å tenke på hva som egentlig er en egenskap. Men denne anti-jante-loven sender jeg til

Me and Molly, Landsbyjenta, Havets datter, Irina og Nefertiti

7 kommentarer:

  1. Hei :o) Måtte gjøre litt forandringer ja ;o) *Forandring Fryder*
    Oi oi sier jeg bare... morsomt å bli tagget, men dette var jammen en utfordring.. Puh - må sove på den ;o)

    SvarSlett
  2. Flott meme! Nå er det gjort :)

    SvarSlett
  3. For et fantastisk fint inlegg!! :)
    Nå ble jeg påmint (i en tung tid), hvorfor jeg skal fortsette med det jeg selv gjør. Det kan være vanskelig å holde motet oppe til tider, men nå følte jeg meg plutselig bedre.

    Tusen takk!

    SvarSlett
  4. Heisann !!
    Takk tar den sener jeg. Er ikke så flink til å få det over på min maskin.

    Ha en fin dag !!

    Klrm

    SvarSlett
  5. Jammen høres du fin ut! Og om å være flink til å lage mat er kompetanse eller en egenskap, pøh, hvem bryr seg vel om det? De er jo på en måte kompetanser alle egenskapene også. Nemlig!

    SvarSlett
  6. Så kjekt at du klarte å skrive så mye positivt om deg selv! Det er ikke alltid like lett ;o)Bra jobbet!! jeg leser også Liza Marklund for tiden..veldig fengende og spennende! Håper du har hatt en fin sommer! Klem fra Linda :o)

    SvarSlett
  7. Akkurat kommet hjem fra ferie.
    Tar meg nok litt tid før jeg får sjanse til å se nærmere på denne :-)

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...