lørdag, juli 11, 2009

Det gode liv med den gode tid….

Når sommerferien er her og jeg som lærer har mange uker ferie, kan jeg endelig gjøre ting som jeg ikke får tid til eller har overskudd til å gjøre resten av året.

Rydde loftet (som jeg prøvde for en stund siden, men som er mer rotete nå enn noensinne), holde huset rent og ryddig. vaske klær, lage god mat og andre kokkeling kokkelang på kjøkkenet og kose meg i hagen.

I går laget jeg rørte jordbær. Jeg har aldri gjort det før men prøvd meg på andre syltetøy.
Denne gangen ble det sukkerfritt (men med sukkererstatning) og frysetøy.

Har ikke smakt ennå, bortsett fra en liten teskje før det gikk i frysen i går, men tror det ble bra.

Og her er prosessen og resultatet:
IMG_3844

IMG_3845

IMG_3847

Nam – nam

Må også gratulerer denne flotte damen for deltakelse i flott repotasje i Dagens næringsliv.

3 kommentarer:

  1. Mmm, hjemmelaget syltetøy er det beste som fins. Rett fra fryseren og på nybakt brød forlenger det sommerfølelsen. Jeg har også planer om å lage syltetøy i sommer, må bare sende mann og barn på selvplukk først ;)

    Ha en flott start på den kommende uken!

    SvarSlett
  2. Hm, kommentaren min gikk ikke inn, jeg prøver igjen. =o)

    Det er jammen flere år siden jeg rørte jordbærsyltetøy, men nå ble jeg inspirert. Før lagde jeg alltid plommesyltetøy, og det er veldig godt på ristet brød. *husmorgenene slår til for fullt*

    SvarSlett
  3. Ja, jeg har også laget plomme og eplesyltetøy før, men ikke jordbær.
    Og syltetøyet er så GODT!!!
    Spiser alt for mye når jeg har det på brød :-)

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...