torsdag, juni 04, 2009

Jeg har laget en kost og treningsblogg

1 

Helse og Livsstil skal være en slags dagbok for mitt kosthold og treningshverdag.

Jeg har ikke mål i kilo ennå, men etter høsten og vinterens dvale og røykeslutt, så har kiloene gått litt for mye opp.
Jeg har ikke vært like flink å stå imot ulike fristelser i matveien og jeg har vært slapp og sløv med treningen.

Jeg har klart alt fra 1 til 3 ganger trening i uken men målet er at jeg skal ihvertfall trene 3 ganger i uken.
Jeg trener mest spinning, men siden jeg kjøpte sykkel i fjor og syklet masse både trening og ritt da, har jeg veldig lyst å komme meg igang igjen.
Spinningen er ikke noe særlig problem å gjennomføre, jeg digger det. Syklingen må jeg få igjen.

Motivasjonen kan være denne bloggen.
Jeg skal føre inn hva jeg har spist i løpet av dagen og hva jeg har trent. Jeg vil skrive glade, mestringsfylte innlegg og sure, negative fustrasjonsinnlegg....

Denne bloggen skal også være fri for andre private og familiære saker.

Hvorfor skriver jeg en slik blogg?
Hovedmotivasjonen bak bloggen akkurat nå, er det jeg har skrevet litt ovenfor, nemlig å øke treningsmengde, et enda bedre kosthold for meg (forhåpentligvis for hulemannen og barna også) og dermed bedre helse. I forhold til mange andre så er mine slit kanskje småstein, men når man går rundt og er misfornøyd med sin egen innsats, aldri klarer å ha en "så flink jeg er"-følelse så er det på tide å gjøre noe med dette. Løsningen er ikke så slanke seg mange kilo, men heller finne et livsstil som gjør at trivsel er høy både på det fysiske, psykiske og det sosiale plan.

Den langsiktige motivasjonen og det som egentlig ligger i bunn, er at jeg er utdannet innen ernæring, helse og livsstil (lærer) og ønsker med tiden og muligens være helse og livsstilskonsulent for andre mennesker.
Da føler jeg at det er viktig å gjennomføre min egen tanke først og fremst på meg selv.

Kom gjerne innom og hei på meg....

3 kommentarer:

  1. Hei! Takk for besøket, og for koselig kommentar på bloggen min :o) Nå skal jeg ta meg en titt hos deg. Så at det sto noe om trening & kosthold her, og det er (eller..kanskje mer BUDRE vært!!) i tiden hos meg også!

    Ha en fin kveld ;o) Karina

    SvarSlett
  2. Så flott at du tar litt tak i livet ditt og vil få en bedre helse! Skal følge med og heie på deg jeg :D Og ved å skrive i en blogg vil du også få bedre oversikt og kunne få ut frusterasjon og dele med andre i samme situasjon. Stå på! :D

    SvarSlett
  3. Så fint for deg! Jeg syns det er flott at du forteller at treningen ikke skal resultere i massetap av kilo, for jeg syns det er alt, alt for stor fokus på slanking!
    Å finne en sunn og frisk livsstil som skal bidra til å gjøre trivselen bedre er det beste målet med trening :)
    Stå på!! Jeg sender deg varme tanker!

    Klem Julianne!

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...