tirsdag, juni 23, 2009

Engler og demoner

10072008565

Vi koste oss på kino i går. Hentet jenta min hos faren og så kjørte vi til byen.
På kinoen så handlet vi snop og vann (!!)

Filmen var spennende og god. Flott filming av Roma, spesielt likte jeg filmingen som er gjort fra fly/helikopter, altså ovenfra. Da fikk man se byningene, arenaene, kirkene og katedralene, de små og store plassene (piazza heter det på Italiensk, tror jeg)

Skuespillerne er gode, jeg liker Tom Hanks, men han er liksom ikke den store overraskelsen da.
Stellan Skarsgård liker jeg alltid å se på film. Han har ikke så mange uttrykk han heller, men han har en ro og god aura rundt karakterene sine.
Hun som spiller Vittoria Vetra , Ayelet Zurer, spiller overraskende og godt. Jeg har ikke sett henne før, men jeg likte henne i filmen.
Ewan McGregor er jo alltid like sexy og deilig… og han spiller godt.  Enda jeg har lest boken så husket jeg ikke at hans rolle utspilte seg slik den gjorde.

Men skurken!! Hvor har jeg sett han før?? Det satt jeg hele tiden å grublet på. Har grublet på det i dag også.
Jeg følte jeg hadde sett han i en film eller serie der han spiller litt dum og idiotisk.
Nikolaj Lie Kaas, dansken!!! Selvfølgelig!!
Takk til Google og Filmweb. Nikolaj Lie Kaas er den danske skuespilleren som har spilt mange av de herlige danske komi/skrekk/action-filmene jeg har sett.
Han har blandt annet spilt i:
Elsker deg for evig (med Mads Mikkelsen)
Gamle menn i nye biler
I Kina spiser de hund
I de to siste her spiller en herlig tulling.

Jeg har lest boken for lenge siden men det var rart at jeg ikke husket mer. Jeg vet at jeg syns boken var veldig spennede og likte den mye bedre enn Da Vinci koden.

Snuppa mi likte filmen kjempegodt også.

1 kommentar:

  1. Det hadde vært knall gøyt!!!! Hjertelig velkommen:) Huset ved siden av skal selges nå..host og hark;) Det er huset bak syrinen, noen innlegg tilbake:)

    Superfint bilde av dere, og digg T-skjorte! 30 grader knallblå himmel...sukk...

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...