fredag, juni 05, 2009

18 år - Jeg er myndig, jeg kan bestemme over meg selv og har alle rettigheter

 Mange menn ønsker at de var sterke nok til å rive en telefonkatalog i to - særlig hvis de har en tenåringsdatter.

 013

Slik føler jeg det også innimellom, les for eksempel dette.

Men nå er datteren min blitt 18 år gammel. Hun har vært ute på byen første gang, hun har handlet på polet et par ganger og hun har fått et ordentlig VISA kort.

IMG_3600

Let`s face it; det er ikke første gangen hun har hatt alkohol innabords og VISA electron har hun hatt noen år. Selv om jeg og hulemannen priser oss takknemlig for de ordentlige døtrene vi er blitt velsignet med, så er vi ikke blinde.
Eller.... vi har et åpent forhold og de er ærlige jenter som har spilt med åpne kort. Og heldigvis begynte de ikke med festing og drikking før de var godt inn i videregående.
(Joda, eldste jenta, vi vet du begynte før......)

IMG_0886

Min datter er en sterk jente.     Hun er ærlig.    
Hun er rettferdig.    Hun er flink.   
Hun er intelligent.    Hun er familiekjær.    
Hun har omsorg for de hun er glad i.    
Hun har mye temperament.         Hun har kort lunte.    
Hun har høye mål.     Hun har en nydelig hud.    
Hun har et fantastisk smil.     Hun er sårbar.      
Hun har mye samvittighet.

Det er vanskelig å glede seg til å bli myndig, bestemme over seg selv og tenke at nå blir livet helt annerledes.

Men så kommer følelsen av å ikke ville bli voksen, en savner bare mammas gode arm og kos. En tenker kanskje masse på hvor godt og trygt det var når en var liten og hvor utrygt og mye det er blitt nå når en skal klare både skole og ekstrajobb og gode karakterer.

31122007240

Gode, vakre, kloke og flinke datteren min....
Jeg er så utrolig stolt av hvem du er og hvordan du utvikler deg.
Jeg elsker deg herfra til evigheten......

"Når trollemor har lagt sine elleve små troll og bundet dem fast i halen....
Da synger hun for sine elleve små troll de fineste ord hun kjenner
Oaiaiaiai-boff, Oaiaiaiai-boff
Oaiaiaiai-boff-boff, Oaiaiaiai-boff"
Denne sangen er en av fire sanger jeg sant hver kveld fra snuppa var en lite baby, til hun var stor-stor jente......

4 kommentarer:

  1. Tusen takk for koselig hilsen hos meg!! Helt herlig å lese det du skriver om familien din,både i profilen din og i innleggene! Ha en fin helg med hele gjengen,nå må jeg sove...hilsen fra Anette

    SvarSlett
  2. Den vakre attenåringen ligner på sin vakre mor. =o) Fremdeles er jeg der at jeg husker hvor behagelig og godt det var å være liten, å kunne glemme alt om ansvar og plikter, la noen andre ordne opp. Våkne til koselige frokostlyder fra kjøkkenet der jeg lå på det gamle rommet mitt i den deiligste senga. Det er ikke bare-bare å bli stor! Gratulerer til dere begge to!

    SvarSlett
  3. For ett koselig innlegg du har laget til datteren din! Gratulerer så mye med 18 år!
    Så skjønne dere er! :D

    SvarSlett
  4. Åhhhhhhhhhhh jeg er så stolt av å kjenne to slike nydelige jenter og så er de mine også!!!
    Nydelig det du har skrevet til Cristina.Håper hun setter pris på det.Vet alt om tenårings-jenter !! Det blir bedre og gled deg :-)) Masse glad i dere begge to.

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...