fredag, mai 01, 2009

Jesus elsker alle barna….

……. synger folk i i en kjent norsk og kristen barnesang…..

Nåja, det er hvis de ikke er homofile, eller rettere sagt; vokser opp og blir en praktiserende homofil ….. (så hvis du er homofil, ikke sier det til noen, og ikke viser din kjærlighet-så er det greit)
Eller hvis du er homofil og ønsker å gi et barn et godt liv (ffordi homofile kan jo ikke gi barn et godt liv, det er ikke bra for barna å vokse opp med foreldre av samme kjønn….. da er det bedre de vokser opp i hjem med alkoholisme, kriminalitet eller narkomani…. eller på barnehjem eller fosterhjem. Bare  de voksne foreldrerollene består av personer av forskjellig kjønn)
Jesus elsker også bare barn som er døpt og konfirmert, for de har gått inn i en livslang kontrakt med treenigheten – Gud, Jesus og den hellige ånd…. De andre som ikke er døpt og konfirmert, de ender ikke i himmelen (og hvor ender de da….)

Jeg har ikke døpt noen av barna mine og de eldste valgte borgelig konfirmasjon (det valget kan diskuteres også, men det kan jeg ta en annen gang) og skal man tro min gamle bestemor så kommer ingen av dem til himmelen.

Nå hørte jeg på nyhetene nettopp at Kristelig Folkeparti tar opp kampen mot den nye ekteskapsloven.

Der sier Fylkeslederen i Hordaland at dette er en  1000 års kristen tradisjon som er blitt ranet ved å foreslå den nye ekteskapsloven. Han sier at det er en “grunnelggende ordning som en har sett på som avgjørende for å bygge nasjonen” og at KrF vil ta vare på homoile og livet de har valgt men ikke sidestille med ekteskap.
“Det gullarv som er blitt tatt fra oss. “

Norge er et kristent lang, vi har en statsreligion og den er blandt annet godt forankret i flere lover vi har i landet. Blandt annet både barnehageloven og skoleloven har en kristen formålsparagraf.

Jeg har venner og bekjente som er personlig kristen og jeg har familie som er muslimer. Vi lever i et opplyst og informasjonsrikt samfunn og hvorfor kan vi ikke respektere individets rett til å bestemme over sitt eget liv.

De aller fleste av de jeg kjenner er ikke slike ekstremister i sin tro eller ikke tro, at de ser at man har rett til å bli respektert for sin tro og sitt livssyn eller sitt valg av partner og livsstil…..

De fleste her i Norges land tror jeg også er enige med meg at uansett seksuell legning (eller opprinnelse og tro) så bør en IKKE bli diskriminert og man SKAL ha de samme rettigheter som alle andre verdifulle mennesker…..

Det som skremmer meg er at det er disse intolerante ekstremistene som vil og prøver å få lov å styre landet vårt……

Den Gyldne regel sier noe om at vi skal være mot andre som vi vil at andre skal være mot oss…… Flere av de store religionene har lignende “regler”…

•Alt dere vil at menneskene skal gjøre mot dere, det skal dere også gjøre mot dem” (Kristendommen)

•”Gjør ikke mot et medmenneske noe du selv finner avskyelig. ” (Jødedommen)

•”Ingen av dere er troende før han ønsker det samme for sin bror som han ønsker for seg selv” (Islam)

•Vold ikke andre smerte med noe du selv ville finne smertefullt” (Buddhismen)

Jeg er ikke politisk aktiv og har egentlig liten politisk kunnskap eller engasjement til å diskutere og uttale meg og flere politiske saker. Men akkurat denne syns jeg går mer på menneskerettigheter og menneskeverd og fordi jeg er et menneske og en samfunnsborger kan jeg uttale meg…..
Og så ble jeg så kraftig provosert av innslagene på tv fra Landsmøte til KrF at loftsryddingen min gikk rett til h……. (passende, ikke sant?)
Men nå skal jeg altså, jeg SKAL…..

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...