søndag, mai 10, 2009

Et smil....

P4030133

Et smil koster ikke noe, men gir mye.
Den som får det, blir rik
uten å gjøre den fattig som gir det.
Det krever bare et øyeblikk
men minnet om det kan leve for alltid.

Ingen er så rik eller mektig
at de kan unnvære det.
Ingen er så fattig
at de ikke kan bli rik av det.

Et smil skaper lykke i hjemmet,
fostrer godvilje i miljøet,
og er vennskapets besegling.

Det gir vilje for den trette,
oppmuntrer den motløse,
er solskinn for den bedrøvede,
og er naturens beste legemiddel mot bekymring.

Likevel kan det ikke kjøpes,
tigges, lånes eller stjeles.
For det har vare verdi når det blir gitt.

Gjelder hele året!
(Forfatter ukjent)

Dette diktet fant jeg i et heftet som jeg som lærer kan bruke i undervisning. Jeg syns det var så fint, og kanskje, bare kanskje kan det oppmuntre spesielt en, men forhåpentligvis mange....

Se jeg SMILER til deg og til dere alle............

P4070119

1 kommentar:

  1. Hei :) for et fint innlegg! Helt enig, et smil kan forandre en dag! Og så koselig at du følger bloggen min, da blir jo også jeg kjent med din blogg :)
    Ha en super uke og en deilig mandag!
    Hilsen Hilde Iren

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...