fredag, april 03, 2009

Oh, grow up!!

En gjengs oppfatning i samfunnet er at når man er en del opp i 20-årene og har fått barn så bør gjerne være det man kaller for "voksen".

Det er mye forskjellig i det man definerer som voksen og jeg som snart er 38 år (!!! egentlig ca 22) så er en av (u)vanene man har som ung og som man skal liksom legge av seg som voksen, og som jeg IKKE klarer å legge av meg, nemlig banning eller tabuord.

I perioder går det greit, og stort sett klarer jeg å moderere meg eller å holde meg til banning når jeg ikke er mor, datter eller arbeidstaker (lærer).

Men nå er jeg inne i en periode der jeg banner som en bryggesjauer..... og det verste er at jeg ikke klarer å holde meg ovenfor mine to store døtre (18 år).

Jeg har alltid vært veldig bevisst på at de ikke får banne hjemme, ikke dritt eller faen en gang.... og fremdeles får de ikke lov til det....
Jeg syns det er viktig å være gode rollemodeller for barna og at det man sier barna ikke kan det skal man ikke selv gjøre.....

Men nå, ja jeg banner som bare det... til og med så mye at døtrene mine sier: men mamma, nå må du gi deg!!

Når jeg slår meg sier jeg ynnglingsbanneordet mitt som er FITTE. Ellers går det i faens dritt-jækli-helvete-satan-fittefaen.... Ja, i sannhet ikke særlige pene ord....

Men jeg må si at jeg ikke har tro på banning, at det er en dårlig vane, og at det er i mangel av skikkelig ordforråd som gjør at man banner.....

Men.....likevell.... det er så godt å være litt useriøs midt oppi alt det seriøse ansvaret man har i hverdagen....

Hva er ditt ynglingsbanneord??

3 kommentarer:

  1. TUSEN takk for at du la igjen en støttekommentar under jobbinnlegget. Jeg ble varm om hjertet i går da jeg så hvor mange som hadde troen på meg:)

    SvarSlett
  2. vel, når jeg slår meg går det mye i "satans-jævla-kuk-ihelvettes-fitte-satan". Men ja, helt enig med deg. Det er en kjempestygg uvane! Jeg skal jobbe hardt med meg selv for å legge det av!:)

    SvarSlett
  3. Hehe :-) Arti innlegg! Her går det mest i "Faen-i-helvete" og "Jævla-dritt-faen-i-helvete-kukhau".... og så blir det jo litt improvisasjon av og til også da ;-)

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...