søndag, april 19, 2009

Kom `an igjen….. jaaa, måååål!!!!!

Åpningsdag 09 (2)

Det minste og siste håpefulle vidunderet har spilt fotball i hele helgen….

Åpningsdag 09 (12)

Og jeg som mamma har vært med og heiet og hoiet og ropt stemmen min sår……
Ja, pappa har også vært med.

Åpningsdag 09 (6)

Her i området som vi bor er det mange barn og unge som er aktiv i fotball. I vår familie har de store jentene spilt i 9-10 år, mannen har vært fotalltrener like lenge og nå minstemann spiller fotball på 3 sesongen.
Den midterste datteren spiller håndball, er keeper, og ble kretsmester i Hordaland i dag !!! JIPPI!!!!

190420091016

Og så har vi mamma…….. alså jeg, da som ikke er det GRANN interessert i fotball…..
Kan dere forstå at jeg har slitt i alle disse årene?
Når gjengen benker seg foran tv`en for å benytte enhvert sjanse til å se en eller annen kamp som går, går jeg ut av mitt gode skinn for å finne på noe annet å gjøre………
for det er rimelig OFTE at MINE god-serier må vike……GRRR

emil i fokus

Men når barna spiller er mor med, og da går hun ut av sitt gode skinn både i engasjement og innlevelse………
Det er jo noe helt annet når barna deltar. ……..
Her i huset er vi nøye på at det er deltakelse som teller, ikke prestasjon
(selv om vi har noen gode fotballspillere, faktisk!!)
Og nå er til og med mor foreldrekontakt på laget til minstemann (og angrer av og til……….)

Åpningsdag 09 (4)

Så da roper vi fra sidelinjen og lover is dersom de skårer mål (hi hi…. ) eller at vi skal kysse gutta om de taper (hi hi….det vil de IKKE)………..

Og så når småttisene får MEDALJE da er dagene med både sol og varme og sol, vind og kulde…… verd det!!!

emil i skygge

1 kommentar:

  1. takk og lov for at ingen her er fotball freaker...puh! Men her er fjernkontrollen MIN anyway, og har noen problemer med det, så får de kjøpe sin egen...ha!

    Men kjekt at de driver med sport sier jeg!!!! Veldig glad for at vi har klart å samle alle våre under en sport;)

    Ha en usedvanlig hyggelig mandag!

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...