mandag, april 13, 2009

Hagekos

I dag har solen vært fremme på en strålende vakker blå himmel og denne dagen har vi brukt til å være ute i hagen vår.

P4130133

Huset vårt, som er en gammel rederbolig, har en fantastisk beliggenhet og hage. Vi har gjort litt smått om smått i årene vi har bodd her (siden 2002) og kanskje vi er ferdige når vi er pensjonister…..

I dag har vi tatt opp taket på pavillionen vi har og som vi bruker flittig om sommeren. Her spiser vi både frokost og middag, og her har vi selskap når vi får besøk…….
Her har vi drukket kaffe i dag og kost oss sammen i småpausene mellom jobbingen…..

P4130122

Når vi får slik tid til å pleie huset og hjemmet vårt blir jeg så innmari forelska……. ja, etter 13 år sammen så går jo det opp og ned. Selv om kjærligheten er konstant, så er jo forelskelse som en berg og dalbane (ja, for meg ihvertfall). Da jobber vi sammen, samarbeider og får tid til bare å være sammen………………

P4100153

P4130121

Jeg har gjort ferdig rosebedene foran huset (rosebuskene ble klippet i palmehelgen) og fylt på stein i bedet ned mot huset. Her var det fylt med jord da vi flyttet inn, men siden jorda er god grobunn for ugress så rasket vi alt vekk og fylte med stein.

 P4130123

Her skal det enda flere krukker med fargerike blomster i, mens til neste år skal vi forsøke med noen blomster/planter som gror blandt stein….. (Noen råd til ferskinger?)

Mannen har også laget bål og brent gammelt treverk og ……. ja, noen annet …….

P4130129

Det vokser påskeliljer i hagen…….

P4130134 P4130135

….. og noen lilla blomster jeg ikke er sikker på (stemorsblomst??)

P4130137

Her er knoppene på morell-treet mitt som jeg fikk i gave av kokkene mine på Det Akademiske Kvarter da jeg sluttet som kjøkkensjef der.

P4130138

og pusen vår KING har gått rundt beina våre og virkelig frydet seg over at han fikk selskap ute….

Så en liten innputt/oppflging på dagens  “tenåringshelvete”: 
“D
ere må gjerne komme ut i hagen, kom ut og vær med oss, da får dere både sol på dere og farge i ansiktet”, vi kan gjøre en felles innsats i hagen…..…….stillhet………..
Noen kommer i vinduet; det er den ene tenåringe (ja, den som allerede er myndig)….
”Ja, jeg er jo grå i ansiktet, kunne trengt litt sol, ja”…..
Forsvinner, trekker ned rullegardinen på vinduet, og toner fra youtube og American Idol  toner ut fra den åpne sprekken…….
Ja, og
det var det vi så til dem før vi spiste middag og de løp ut…………..

3 kommentarer:

  1. Så nydelig utsikt dere har:))
    Dere må ha en fin eiendom.
    Er det ikke godt at en kan bli forelsket i mannen sin igjen og igjen? Har det sånn jeg også:))
    Lo litt når jeg leste om tenåringene. Husker hvordan våres var. Trøst deg med det at de blir fornuftige og tilsnakkenes igjen om noen år:))
    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  2. For en nydelig hage :):)
    Dere må stortrives!
    Håper påskeferien har vært nydelig!

    Vennlig hilsen Julianne! :)

    SvarSlett
  3. Dette var en koselig blogg. De blomstene mener jeg heter primula, ofte kalt primler...

    tar du konsulentoppdrag for hageinnredning....

    klem fra Anne Ruth

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...