onsdag, april 01, 2009

God spøk

I morges da jeg kom på jobb slo jeg på pc`en min som vanlig og klikket meg inn på intranettet som vi har her. Det var det kommet inn en beskjed fra IT-ansvarlig:
Vi har fått melding fra Hordaland Fylkeskommunen om at elevene i vår skolehar begynt å få tak i Bookmarks (Favoritter) til lærere og andre ansatte. Dette kan ikkeaksepteres! Dette innebærer også en høy risiko i deres arbeid og ikke minst i privat sammenheng.Får å minke denne trusselen har IKT-ansvarlig bestemt å slette alleFavoritter (Bookmarks) fra deres profil (på bærbar og stasjonær) uten varsel, fra og med i dag kl. 08:30Hvis det viser seg at dette ikke er nok, kan andre tiltak iverksettes vedkort varsel. Er det noe som er uklær, ta gjerne kontakt så fort sommulig!!
Jeg ble litt stresset fordi jeg har samlet alle favorittene mine over flere år.... men men tenkte jeg, jeg har da restartet maskinen før så jeg vet ihvertfall hvordan jeg skal sikkerhetskopi av dem. Jeg gikk inn på favorittene mine og så at de var der fremdeles og tenkte på de stakkarsene som ikke hadde den kunnskapen jeg hadde om hvordan kopiere dem...... Så skyndte jeg meg inn til IT-ansvarlig og spurte litt forkavet og andpusten om jeg skulle kopiere dem inn på den og den serveren og blablablabla..... Han smilte og sa.......: APRIL!!!!!! Det var en morsom spøk både fordi jeg har ledd av dem og fordi han har hatt det morsomt hver gang han har sett på meg......

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for kjempehyggelig kommentar :-)

    Jeg kan godt hjelpe deg med å linke til konkurransen min!

    Lagre bildet som er i innlegget med konkurransen på datan. Så legger du til bildet i siden der du ønsker å ha det. Når du får opp boksen der du laster opp bildet har du et felt som heter: Kobling. Der limer du inn denne adressen : http://www.joridkvam.com/2009/03/konkurranse-premie-fra-praha.html som er adressen direkte til konkurransen min! Når du lagrer da, kan de som er innom trykke på bildet å hoppe rett inn til konkurransen min! ;-) Håper dette ble til hjelp!

    Nå skal jeg hoppe ut i bilen å dra hjem til mamma :- )

    ha en flott dag!
    Klem Jorid

    SvarSlett
  2. ...Puh...det der kan jo skremme vannet av alle og enhver...jeg mener jo at slikt spøker man ikke med!!! ;) Åh, nå tror jeg at jeg vet hva du gjør ang linkene...kanskje du har glemt å "sette" farge på dem?

    SvarSlett

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...